trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

4054 4

כיצד מחושב עלות ביטוח תכולה לדירה

ביטוח תכולת דירה הוא ביטוח חיוני לכל אחד, ובמיוחד למי שהשקיע כספים רבים בריהוט ובציוד בביתו. מהם היתרונות העיקריים בביטוח זה, ואיך הפיצויים מחושבים?

ירון שובל
מאת: ירון שובל כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 17.07.2019 20:38

ביטוח תכולה לדירה – מה זה אומר?

הבית שלנו הוא המקום החשוב ביותר - הפינה הקטנה והחמה של כל המשפחה. במהלך השנים אנחנו אוספים חפצים יקרי ערך ומשקיעים בריהוט יקר, כדי ליהנות מרמת חיים גבוהה ומפנקת. בעקבות אירועים שונים ולא צפויים כמו: שריפה כוללת בבית, קצר חשמלי, התפוצצות, התלקחות, רעידת אדמה, הצפה ואף במקרים קיצוניים ונדירים כמו התנגשות של רכב בבית, אנו עלולים לאבד את כל רכושנו. מעבר לאובדן הרגשי והנפשי הקשה שנגרם כתוצאה מכך, מדובר על הפסד כלכלי גבוה מאוד. ביטוח תכולת דירה הוא ביטוח שמכסה הוצאות של נזקים שנגרמו בעקבות הרס, אך גם במקרה של פריצה, חבלה או גניבה של חפצים מהבית. בביטוח זה ישנה אפשרות לבטח גם צד שלישי למקרה של נזק לשכנים (רלוונטי במידה והנזק נגרם עקב טעות אנוש). ביטוח תכולת דירה מומלץ לכל מי שיש לו דירה (גם אם הוא רק משכיר את הדירה) לכל מקרה שלא יהיה.

מה הפוליסה כוללת בדרך כלל?

הפוליסה כוללת בדרך כלל (התנאים משתנים מביטוח לביטוח) החזרים וכיסויים בגין כל ההוצאות שנגרמו למבוטחים, בהקשר לדירה בה הם מתגוררים. הוצאות אלה יכולות להיות תיקונים ושיפוצים כמו סיוד הבית, ותשלומים לאנשי מקצוע כמו שמאים, אדריכלים ומהנדסים. מעבר לכך, יתקבל החזר על התשתיות השונות בדירה שזקוקות לשיפוץ כמו גז, חשמל וטלפון. אחד הסעיפים המשמעותיים ביותר הם ההחזרים על אובדן השתכרות מהדירה הניזוקה (במידה והיא מושכרת), או בגין הוצאות על שכר דירה חלופי במקום אחר למבוטח ולבני משפחתו, עד שביתם יהיה ראוי למגורים. יש לשים לב שלא כל פריט בדירה מבוטח (תכשיטים, שיקים, כרטיסי אשראי וכדומה לא נכללים בביטוח) לכן יש לבדוק את סעיפי ההרחבות של חברות הביטוח. בנוסף, יש לבדוק היטב את הסעיפים המציגים השתתפות עצמית, על מנת לוודא שזה משתלם.

חישוב הפיצויים – איך זה עובד?

בביטוח זה הפיצוי מחושב באופן אינדיבידואלי ופרטני לכל לקוח בנפרד. הפיצויים מחושבים ומשולמים לפי שווי האובדן של החפצים שניזוקו ושהיו באותו זמן בדירה, או לפי שווי הדירה עצמה. לפני חתימה על פוליסת הביטוח יגיע שמאי מקרקעין על מנת לבדוק את שווי הדירה ואת שווי הפריטים המבוטחים כדי להעריך את העלויות בצורה אמינה. יש לשים לב, שפיצויים יתקבלו רק בגובה הסכום שסוכם במעמד החתימה על פוליסת הביטוח, אך לא מעבר לכך.

מה עוד כדאי לדעת?

• מבוטחים שמעוניינים לקבל שירות מורחב יותר, על מנת לקבל את כל התשלומים במלואם ולכיסוי מקרים שאינם מכוסים בפוליסה העיקרית, יכולים להתעניין בהרחבות השונות לביטוח שהחברות מציעות (עם זאת יש לשים לב שגם כאן יש הסתייגויות שונות), כמו לדוגמה: הרחבה לנזקי איטום הרחבה לביטוח גן וצומח - עצים, שיחים ומדשאות, תכשיטים, דברי ערך ורכוש נייד (אוספים, תמונות יקרות ערך, שטיחים יקרים ועוד).

• אחד התנאים לקבלת כספי הביטוח הם הודעה מראש לחברת הביטוח לפני השיפוץ והזמנת אנשי המקצוע.

• פיצויים בגין שכר דירה והוצאות על מגורים זמניים ישולמו על תקופה של עד כ 12 חודשים מיום המקרה, ובמידה ואכן זה הוכח שההוצאות נוצלו לדירה חלופית.

זקוקים לעזרה בחיפוש אחר ההצעה המשתלמת ביותר? אנחנו ב- Trusty מתמחים בהשוואת מחירי ביטוח ונשמח לסייע לכם למצוא את ההצעה המתאימה ביותר עבורכם.


האם המאמר עזר לך?
9עזר מאוד
3די עזר
1לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.