trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

3335 0

מה חשוב בביטוח דירה ומה הוא כולל

המונח ביטוח דירה מתייחס למספר רכיבים הנוגעים לדירת המגורים ואשר עשויים לסבול מנזקים המצריכים כיסוי במסגרת של פוליסת ביטוח. הביטוחים הנפוצים כיום הם ביטוח תכולת דירה, ביטוח לנזקי צד ג', ביטוח

דניאלה לביא
מאת: דניאלה לביא כתבת מגזין ביטוח טראסטי

פורסם: 04.04.2022 19:23

קשה להפריז בחשיבותה של פוליסת ביטוח דירה. מול עלות שנתית שנעה על הטווח שבין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים בהתאם להיקף הפוליסה, עומדת האפשרות של התרחשות נזקים בשווי עשרות ומאות אלפי שקלים לדירה במקרה של שריפה, פיצוץ בצנרת או פריצה.

משכך, רכישת פוליסת ביטוח דירה היא פעולה מתבקשת. עם זאת, רצוי לבצע השוואת ביטוח דירה טרם רכישת פוליסה.

ביטוח תכולה וצד ג'

ביטוח תכולה מתייחס לתכולת הדירה והחפצים יקרי הערך המאוחסנים בה. ניתן לבטח מוצרי חשמל, תכשיטים, יצירות אומנות וכל פריט יקר ערך אחר. ביטוח צד ג' מתייחס לאפשרות של קרות נזק גוף לאדם המבקר בבית. ביטוח זה מאפשר לבעל הדירה להימנע ממצב שבו יישא בחובת פיצוי בגין נזק שנגרם למי ממבקריו.

בעת רכישת ביטוח תכולה וצד ג', במסגרת השוואת ביטוח דירה, רצוי לציין באופן מפורט את כל החפצים אותם חפץ בעל הדירה לבטח. זאת על מנת שבמקרה של פריצה וגניבת רכוש, או התרחשות נזק לרכוש שנובע מהצפה או שריפה, לא תהיה מחלוקת מול חברת הביטוח בדבר הכללתו של חפץ מסוים בפוליסה.

ביטוח מבנה

ביטוח המבנה כולל כיסוי עלות נזקים הנוגעים לכל מה שמוגדר כמתקן קבוע הדירה המחובר אליה לרבות דלתות, ארונות, דוד חשמל, חלונות, תריסים וצנרת המים. לעיתים עלול פיצוץ בצנרת להיות בדרגת חומרה שתחייב החלפה מקיפה של צנרת הבית באופן מידי, על מנת שניתן יהיה להתגורר בדירה.

על כן, בעת השוואת ביטוח דירה הנוגע למבנה הדירה, יש לוודא כי הפוליסה אכן כוללת את כל הרכיבים המחוברים לדירה ומספקת מענה מקיף ומהיר במקרים של נזקי צנרת, כמו גם ביחס לנזקים נוספים העשויים להקשות על המשך המגורים בדירה עד לתיקונם המלא.

ביטוח בניין משותף

ביטוח נוסף בתחום ביטוחי סביבת המגורים הוא ביטוח בית משותף. ביטוח זה ממומן בדרך כלל באופן שווה בין כל הדיירים בבית המשותף, והוא נוגע לשטחים המשותפים של הבניין בהם בין היתר המעלית, חדר המדרגות, הגג והחניה.

כמה עולה ביטוח דירה

הרכיבים המשפיעים על מחיר הביטוח הן מגוונים. כך לדוגמה, עלות ביטוח תכולת הדירה מושפע משווי מכשירי החשמל ויתר החפצים המאוחסנים בה דרך קבע. הרכיבים המשפיעים על עלות ביטוח נזק גוף לצד ג' הוא היקף המבקרים אותם כולל הביטוח. הרכיבים המשפיעים על עלות ביטוח מבנה הם היקף ההתרחשויות הכלולות בפוליסה, גיל הדירה ושווי הרכיבים המחוברים אליה.

בעת השוואת ביטוח דירה, חשוב לערוך בחינה מקדימה של צרכי המבוטח בכל הקשור לסיכונים מהם הוא מבקש להימנע בעת רכישת הפוליסה, לצד ביצוע הערכת שווי מהימנה של הרכוש אותו הוא מבקש לבטח.

השוואת ביטוח דירה – זו המומחיות שלנו

על מנת לקבל את הכיסוי הביטוחי הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר, רצוי לבצע השוואת מחירים טרם רכישת פוליסת ביטוח דירה.

טראסטי – השוואת ביטוח היא הכתובת לכל מי שחפץ בהשוואה יסודית ומקצועית של פוליסות הביטוח המוצעות כיום לרכישה.


האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.