trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2785 12

איך חוסכים בתשלום מס באמצעות תיקון 190?

בשנים האחרונות קופות הגמל משגשגות. עוד ועוד ישראלים מגלים את אפיק החיסכון היעיל הזה ונהנים מיתרונותיו. ישנם מספר גורמים שתרמו לתור הזהב של קופות הגמל והפכו אותן לאחד מאמצעי החיסכון וההשקעה הם

רמי לביא
מאת: רמי לביא כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 24.09.2018 17:35

מהו תיקון 190? כיצד הוא שינה את המצב הקיים?


מדוע הפכו קופות הגמל לאפיק השקעה וחיסכון משתלם עבור מי שעבר את גיל 60, וכיצד תנצלו את ההסדר שקובע התיקון כדי לחסוך בתשלום המסים? כשמדברים על תיקון 190 מתכוונים לתיקון לחוק: תיקון 190 לפקודת מס הכנסה שנכנס לתוקף בשנת 2012. סביר להניח שגם אתם, כמו רבים אחרים, שמעתם את צירוף המילים הזה נזרק לחלל האוויר והבנתם שמדובר בתיקון שמעניק הטבת מס משמעותית לפנסיונרים שבחרו להשקיע בקופת גמל, אולם אינכם מבינים במה בדיוק מדובר, מה קובע תיקון 190 ולמה הוא הופך את החיסכון בקופת גמל לחסכוני וליעיל.

אז בואו נעשה קצת סדר בעניינים:

מה קובע תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?


התיקון שמעניק הטבת מס משמעותית מאפשר לחוסכים לבצע בהגיעם לגיל פנסיה משיכת כספים אשר הפקידו במהלך חייהם בקופת גמל, באחת משתי דרכים: אפשרות אחת היא למשוך את הכסף בבת אחת כסכום חד פעמי. אופציה זו מכונה משיכה הונית. אופציה שניה היא משיכת הכספים כקצבה – סכום כסף שיתקבל בכל חודש. בחירה בכל אחת מהאפשרויות תלווה בהטבת מס שקובע תיקון 190.

מה השינוי שחולל תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?


תיקון 190 שינה את המצב שהתקיים מספר שנים בישראל ואשר הגביל את החוסכים למשיכת הכספים מקופות הגמל בצורת קצבה בלבד וכמובן, עניין המיסוי גם השתנה. כלומר, המשקיע מעביר אל קופת הגמל כספים בכל חודש ועם הגיעו לגיל 60 הוא יכול למשוך את הכספים משיכה הונית או בצורת קצבה, בזמן שטרם התיקון עמדה לזכותו רק האופציה של קבלת קצבה.

איך חוסכים מס באמצעות תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?


בזכות תיקון 190 לפקודת מס הכנסה ניתן ליהנות ממס רווחי הון מופחת במשיכה הונית או מקצבה חודשית ללא מס. רבים אינם מבינים את המשמעות רבת החשיבות של הטבת מס זו ומפספסים את העובדה שמדובר בהטבה שהופכת את ההשקעה בקופות הגמל למשתלמת ביותר.

מדוע תיקון 190 הפך את קופות הגמל לאפיק חיסכון אידאלי?


תיקון 190 הפך את אפיק החיסכון של קופות גמל לאפיק משתלם וכדאי בעיקר בשל האפשרות לחסוך במס באמצעותו. מי שבוחר במשיכה הונית ישלם מס רווחי הון מופחת – מס בשיעור של 15% בלבד על הרווח הנומינלי. אם המשקיע יבחר במשיכה של קצבה חודשית הוא לא יידרש כלל לשלם מס. בזכות מאפייניהן של קופות הגמל, בזכות האפשרות למשיכה הונית ובזכות הטבות המס המעודנות בתיקון 190 לפקודת מס הכנסה המשקיע יכול ליהנות משלל יתרונות. יתרונות אלה הם שהופכים את קופות הגמל לאפיק חסכון בטוח, יציב, משתלם וחסכוני, שצובר פופולריות בקרב המשקיעים הישראלים.

ומה לגבי חסרונות – אילו חסרונות יש להשקעה בקופות גמל?


החיסרון המרכזי של אפיק חיסכון זה נובע מהעובדה שתיקון 190 לפקודת מס הכנסה חל רק על פנסיונרים. קופות הגמל הן אמצעי חיסכון לטווח ארוך, להבדיל מאפיק חיסכון לטווח קצר או בינוני. משקיעים רבים חוששים מההגבלה הזו, שמאפשרת את משיכת הכסף רק בגיל 60. אחרים מניחים שחסרון זה בטל בשישים לאור העובדה שקופות גמל מהוות השקעה יציבה ובטוחה שאיננה כרוכה בסיכון ואשר יכולה להניב תשואה גבוהה ביותר. ייעוץ פנסיוני יסייע למשקיעים לבחון את היתרונות ואת החסרונות של אפיקי ההשקעה השונים ולהתחשב גם בהטבות המס שמעניק תיקון 190 לחוק, ולאחר שיבחן את כל הנתונים יוכל לבצע בחירה מושכלת של אפיק החיסכון האידאלי עבורו.

איך נדע איזה קופת גמל כדאי לבחור?

אלטושלר שחם, מור בית השקעות, ילין לפידות, פסגות ועוד בתי השקעות השונים בישראל, מציעות עבור החוסכים את קופות הגמל שלהם וקרנות ההשתלמות.

אך איך ניתן לדעת מי טובה יותר ומי מסוכנת יותר, מי שמרה על תשואות טובות בתקופות משבר ומי הקופה שהצליחה להשיג רווחים טובים לאורך השנים. בעת בחירת בית השקעות או חברת ביטוח כדטי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע שמבין בתחום, יועץ פיננסי סוכן ביטוח יועת פנסיוני, וזאת על מנת שיוכלו לעזור לכם בבחרית המוצר המאתים והטוב ביותר עבורכם.


האם המאמר עזר לך?
2עזר מאוד
0די עזר
1לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.