trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2609 1

מה לבדוק כשמתכוונים לעשות ביטוח דירה

חידוש ביטוח הדירה הגיע, מה חשוב להכיר לפני החידוש הקרוב

דקל ביטוחים
מאת: דקל ביטוחים דקל ביטוחים

פורסם: 24.09.2018 18:12

רכישת דירה כרוכה בהשקעת הון רב שרובנו נאלצים לגייס במיוחד לשם כך. כדי להגן על הדירה – בין אם היא נקנתה כנכס להשקעה ובין אם היא משמשת למגורים – חשוב מאד לעשות ביטוח דירה. רגע לפני שרוכשים ביטוח דירה, לפניכם מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם לבחור את פוליסת ביטוח הדירה האידיאלית.

טיפים חשובים לפני שרוכשים ביטוח דירה

ידע זה כוח הטיפ הראשון הוא לשלוט במונחים ולצבור כמה שיותר ידע לגבי ביטוח דירה. יש לבחון מה כוללות הפוליסות השונות של ביטוח דירה, ללמוד את משמעותם של המונחים השונים, להבין מהם ההבדלים בין פוליסות הביטוח השונות וכן הלאה.

הגדר את הצרכים שלך


פעולה חשובה לפני בחירת ביטוח דירה היא להבין מה בדיוק אתה צריך, מהי מטרת הביטוח, מהם הכיסויים שחשוב שתכלול הפוליסה בה תבחר ולהתמקד בכל אלה. בחירת פוליסת ביטוח מתאימה שתיתן מענה לצרכים שלך חשובה לא רק משום שתבטיח כיסוי לכל מאורע ביטוחי שיתרחש, אלא היא גם תתרום לחיסכון משמעותי בעלויות הביטוח.

לא כל אחד צריך ביטוח תכולה


אם פעלת לפי שני הטיפים הראשונים וקראת מידע בנוגע לביטוח דירה, אתה ודאי כבר יודע שביטוח דירה כולל ביטוח מבנה וביטוח תכולה. חשוב להבין את ההבדלים בין השניים וכן חשוב לדעת שניתן לרכוש אותם יחד או בנפרד.


ביטוח מבנה הוא ביטוח דירה בסיסי והוא נמצא בכל פוליסת ביטוח דירה. כך החוק מחייב. ביטוח מבנה מכסה כל נזק למבנה על כל מרכיביו, אשר נגרם עקב אסון טבע, שריפה, הצפה וכיוצא באלה. הביטוח מכסה נזקים שנגרמו לקירות, לחלונות, לדלתות, לרצפות ואפילו לשטיחים מקיר לקיר. רבים טועים לחשוב שביטוח המבנה הבסיסי מכסה גם נזקים לצנרת וכן נזקים מפני רעידות אדמה. ביטוח מבנה בסיסי אינו כולל כיסוי של נזקים שנגרמים מרעידות אדמה, נזקי צנרת וגם לא נזקי צד ג'. מי שמעוניין בכיסוי, כאמור, צריך לכלול את ההרחבות הרצויות בפוליסה שתירכש.
ביטוח תכולה מעניק כיסוי לנזקים שנגרמו לרכוש. הכוונה היא לרכוש המצוי בדירה ואשר ניזוק עקב שריפה, הצפה, פריצה וגניבה, נזקי טבע ועוד. רבים טועים לחשוב שביטוח זה נחוץ רק למי שמחזיק ברכוש יקר ערך ששווה לבטחו, אולם זה לא מדויק. ערך חשוב ומרכזי של ביטוח התכולה נעוץ בעובדה שהוא כולל ביטוח צד ג' ומכסה נזקים שנגרמים למי שנפגע בבית המבוטח, לרבות עובד משק בית, שכן, חבר וכל מי שבא לביקור.

בדקו מה מכסה ביטוח התכולה


מי שרוכש ביטוח תכולה חייב לבחון היטב מה הוא מכסה. רוב הפוליסות לא יכסו נזק שנגרם לחפצים יקרי ערך, דוגמת תכשיטים או חפצי אמנות שערכם כה רב עד שהוא מגיע ליותר מכ־10% מסכום הביטוח של התכולה כולה. כמו כן, המבוטח חייב להגדיר מראש בעזרת שמאי מה שוויה של התכולה בבית ובאיזה סכום ראוי לבטחה.

אל תסמכו על ביטוח הדירה של המשכנתא


נכון שכל מי שלוקח משכנתא נדרש לרכוש גם ביטוח מבנה לדירה, על פי בקשת הבנק אך ביטוח זה הוא ביטוח מבנה ולא ביטוח תכולה. לכן הוא איננו מכסה נזקי צד ג' וכן תכולה שרכשתם וניזוקה, כך שבמידה ורכשת ביטוח מבנה בעת לקיחת המשכנתא אין זה אומר שהביטוח יכסה לכם דברים אחרים שאינם במסגרת הפוליסה

גם דירה שכורה צריכה ביטוח


שוכרים רבים אינם מודעים לעובדה שגם הם זקוקים לביטוח דירה. חשוב מאד ששוכרים יכירו את המונח "תביעת שיבוב" וידעו שבמקרה בו יש לבעל הבית ביטוח דירה ונזק כלשהו נגרם בגללם, בעל הבית יפוצה על ידי חברת הביטוח, אבל היא תתבע את כספי הביטוח מהם. כלומר, במקרים בהם השוכרים אחראים לאירוע שגרם לנזק – הם חשופים לתביעה. כך, למשל, שוכר שנרדם עם סיגריה בוערת ובשל כך פרצה שריפה עשוי להיתבע על ידי חברת הביטוח. כדי למנוע מצב מסוג זה, על השוכר לרכוש יחד עם המשכיר ביטוח דירה או לבטח את הדירה בעצמו. לחלופין, יכול השוכר לדאוג לכך שבעל הבית ירכוש פוליסת דירה הכוללת סעיף המונע תביעות שיבוב.

שימו לב כי ביטוחי דירות המוצעות כיום על ידי חברות הביטוח השונות, מציעות כיסוים שונים וממולץ לערוך השוואה ובדיקה של המחירים והכיסויים במסגרת הפוליסה, זה קל מהיר ופשוט.


האם המאמר עזר לך?
3עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.