trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2598 2

קופת גמל להשקעה

אפיק חיסכון והשקעה

שירה כהן
מאת: שירה כהן כתבת מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 24.09.2018 17:52
אחד מאפיקי החיסכון וההשקעה הפופולריים ביותר בישראל הוא קופות הגמל. מאז "מהפכת הפנסיה בישראל" ולאור החובה של עובדים ושל עצמאים להפריש לפנסיה מחפשים המשקיעים אפיק ביטחון אידיאלי. לאחרונה רבים מהם גילו את קופות הגמל – אפיק חסכון שהפך מאז תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, המעניק הטבת מס משמעותית לחוסכים, לאפיק חיסכון פופולרי. השקעה בקופת גמל היא השקעה בטוחה מאד שמאפשרת תשואה גבוהה ויש גם הטבת מס משמעותית. מהן קופות גמל? מהם היתרונות והחסרונות של חיסכון בקופות גמל, וממה נובעת הנהירה הגדולה של הישראלים, שבשנים האחרונות רבים מהם בוחרים להשקיע דווקא בקופות גמל? בשנים 2008-2007 התחוללו בישראל שינויים בתחום הפנסיה שזכו לכינוי "מהפכת הפנסיה בישראל". למהפכה הובילו שינויים חקיקתיים שקבעו בין היתר חובה על כל העובדים בישראל לחסוך לפנסיה. החל מהשנה חובה זו הורחבה וחלה גם על עצמאים. מאז מהפכת הפנסיה רבים מנסים להבין ולפענח את כל המידע שקשור לענף הפנסיה, ובוחנים אפיקי השקעה וחיסכון העומדים לרשותם. רבים מהם בוחרים בקופת גמל להשקעה. 
מהי קופת גמל?
קופת גמל היא אפיק חסכון לטווח ארוך. בישראל קיימים מספר אפיקי חיסכון פנסיוני, וקופת גמל להשקעה היא אחד מהם. מי שבוחר להשקיע בקופת גמל מפריש בכל חודש סכום מסוים, וכך הוא חוסך כספים לגיל פרישה. בהגיע החוסך לגיל 60 הוא יכול למשוך את הכספים שנצברו בקופת הגמל ובשלב זה ליהנות מהטבות מס משמעותיות. אותן הטבות מס מהוות את היתרון הבולט ביותר של השקעה בקופות גמל, ולצדן יש לאפיק חסכון זה יתרונות נוספים.

מהם היתרונות הבולטים של חסכון בקופות גמל?

הטבת מס משמעותית תיקון 190 לפקודת מס הכנסה שנכנס לתוקף בשנת 2012 מאפשר לחסוך בתשלום מס: עם ההגעה לגיל 60 ניתן לבצע משיכה חד פעמית של כספי הקופה, כאשר עד לשלב זה רווחי התשואה פטורים ממס. עם משיכת הכסף יידרש החוסך לשלם מס של 15% בלבד על הרווח הנומינלי. המשמעות המעשית היא מס רווחי הון מופחת. לחלופין יכול לבחור החוסך במשיכה של קצבה חודשית, ובמקרה כזה לא יידרש כלל לשלם מס.

יציבות ובטחון
קופת גמל מהווה אמצעי חיסכון לטווח ארוך. היא מהווה נכס בלתי סחיר. שני מאפיינים אלה הופכים אותה להשקעה סופר יציבה ובטוחה. אין כאן הימור וסיכון וזהו יתרון מאד משמעותי.
אפשרות לתשואה טובה על פי רוב, השקעה בטוחה משמעה תשואה נמוכה – חסרון שמתבטל כשמדובר בקופות גמל. חיסכון זה יכול להניב תשואה גבוהה כמו השקעות באפיקי השקעה מסוכנים כמו קרן גידור, למשל.

הפקדה לפי בחירה
סכום ההפקדה לקופת הגמל איננו מוגבל – המשקיע יכול לבחור איזה סכום להפריש לחסכון ולהשקעה בכל חודש והוא חופשי לבחור הן את גובה התשלומים והן את סכום התשלומים.
אפשרות למעבר בין מסלולים
יתרון נוסף בולט של קופות הגמל, גם הוא קשור למיסוי, נובע מהעובדה שניתן לעבור בין מסלולי השקעה שונים מבלי שפעולה זו תיחשב לאירוע מס. במסגרת ההשקעה בקופות גמל יכול המשקיע לבחור באילו מסלולי השקעה להשקיע ואף להחליף ביניהם מדי תקופה מבלי להיות מחויב בתשלום מס – יתרון שאינו קיים ברוב אמצעי החיסכון ואפיקי ההשקעה האחרים.

חופשי משעבוד ומירושה
את קופות הגמל לא ניתן לשעבד וניתן לא לכלול אותן בהעברה הבין דורית, כלומר, אין חובה להעביר את החיסכון ליורשים וההעברה הבין דורית היא רק על פי בחירה.
ביטחון לאורך זמן
יתרון משמעותי נוסף של השקעה בקופות גמל לאחר תיקון 190 הוא הבטחת התנאים המיטיבים לאורך כל הזמן: התנאים המיוחדים של ההשקעה וכלל ההטבות הניתנות אינם ניתנים לשינוי לאחר ההצטרפות לקופה, כך שלא ניתן לשנותם לרעה.

האם המאמר עזר לך?
2עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.