trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2382 1

לא בכדי נאמר "ביתנו הוא מבצרנו"

הדירה שלנו היא ככל הנראה אחד הנכסים החשובים והיקרים לליבנו, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה רגשית.

נעה דר
מאת: נעה דר דר ביטוחים בע"מ

פורסם: 18.02.2019 10:24

באילו מקרים כדאי לבטח את מבנה הדירה והתכולה?

לא בכדי נאמר "ביתנו הוא מבצרנו". הדירה שלנו היא ככל הנראה אחד הנכסים החשובים והיקרים לליבנו, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה רגשית, ולכן באופן טבעי נרצה להגן על קירות הבית והתכולה מפני הנורא מכל, כדי שנוכל לישון בלילה.

כדאיות ביטוח הדירה והאופציות הקיימות

ישנן שתי אופציות לביטוח הדירה: האחת היא ביטוח מבנה, שאותו מכירים היטב אנשים שנטלו משכנתא, הרי הבנק דורש מאותם נוטלי משכנתאות לבטח את המבנה מפני קטסטרופות כגון רעידת אדמה, שריפה, מפגעי טבע, נזקי צנרת וביטוח צד ג'. האופציה השנייה היא ביטוח תכולה, שאותה נוכל להוסיף כתוספת לביטוח המבנה, וכך להגן גם על כל פריט שנמצא בבית.

אז בואו נראה מהן האופציות ומה כוללת כל אחת מהן

ביטוח מבנה – מבנה הבית אינו חסין מפני נזקים וקטסטרופות, ולכן ביטוח המבנה הוא בסיסי לגמרי ומכיל מגוון אלמנטים. ביטוח המבנה מכסה את כל מה שהדירה מכילה כאשר היא ריקה ולכן ודאי לאחר שתמיינו את כל החפצים היוצאים תגלו כי יש לא מעט אלמנטים המגיעים בילד-אין כגון אלומיניום, דלתות, קירות, כלים סניטרים ועוד. ביטוח המבנה מכסה מפני נזקי אש שעלולים לפרוץ עקב קצר חשמלי וכו', מפני נזקי טבע כדוגמת שיטפונות, קריסת המבנה או חלק ממנו. לביטוח המבנה ניתן להוסיף כיסויים נוספים כגון כיסוי לצנרת ולרעידת אדמה.

ביטוח צד ג' אף הוא חלק מרכזי בביטוח המבנה, משום שהוא זה המכסה נזקים שנגרמו בתום לב לצד ג', כגון נפילה של אורח בשטח ביתכם, שריפה שפרצה מביתכם וגרמה נזק לשכנים, פיצוץ צנרת שגרם לנזק לשכנים ועוד. לביטוח צד ג' ניתן להוסיף גם כיסוי חבות מעבידים המיועד לבטח אנשי מקצוע העובדים בביתכם כמו עוזרת בית, מטפלת, גנן וכו'.

ביטוח תכולה – במדינת ישראל לצערנו מתבצעת פריצה בכל כמה שניות. משטרת ישראל עמלה קשה כדי להעמיד לדין את הפורצים, אולם הענישה איננה מספיק מרתיעה. רבים מאתנו לא נמצאים באופן יומיומי בביתם, ולכן תכולת הבית באופן טבעי חשופה לגנבים, שלמרות כל אמצעי ההגנה המתוחכמים עדין מצליחים לבצע את זממם. בנוסף, ביטוח תכולת הבית לא מגן רק מפני פריצות כפי שרבים סבורים, אלא גם מכסה במקרה של שריפה, נזקי טבע, שיטפונות, נזקי צנרת שפגעו בתכולה ומפני נזקי רעידת אדמה. לביטוח התכולה תוכלו להוסיף כיסויים לפריטים מיוחדים כגון מצלמה יקרה, לפטופ ודברים יקרי ערך, ולבטחם גם מחוץ לביתכם.

הפרמטרים שכדאי לבחון היטב לפני סגירת פוליסת הדירה הם:

פרמיה – שימו לב לסכום שתדרשו לשלם עבור התענוג, כמו גם שימו לב לפריסה ולתנאי התשלום.

גובה ההשתתפות העצמית – שימו לב שלא מדובר בהשתתפות עצמית גבוהה במיוחד. דבר נוסף, כדאי לדעת שישנן חברות המאפשרות להגדיל את ההשתתפות העצמית בכדי להוזיל את עלות הפוליסה.

הגבלות – חשוב לבדוק את תנאי הפוליסה ולבחון סייגים והגבלות שונות בהקשר לתכולה והכיסויים הנוספים.

כיסויים נלווים – בדקו אם ניתן להוסיף כיסויים נוספים לפוליסה תמורת תוספת פרמיה, כגון ביטוח פריטים מיוחדים, ביטוח עובדים וכו'.

ולסיום, בצעו השוואות מחיר. הפערים בין חברות הביטוח יכולים להיות משמעותיים ולכן מומלץ לבצע השוואות מחיר בין החברות, אך לוודא כי תנאי הפוליסות זהים זה לזה.


האם המאמר עזר לך?
1עזר מאוד
3די עזר
2לא כל כך
1כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.