trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2081 0

מהו ביטוח מבנה במשכנתא

ביטוח מבנה למשכנתא המכסה נזקים למבנה הבית

רועי כהן
מאת: רועי כהן כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 01.04.2019 19:54

מה זה ביטוח מבנה? ומה ההבדל בין ביטוח מבנה למשכנתא לבין ביטוח רגיל?

רכישת דירה היא אחת העסקאות היקרות ביותר שאנו נעשה בחיינו, במיוחד בעידן הנוכחי בו מחירי הנדל"ן גבוהים ודורשים מאיתנו לחסוך שקל לשקל כדי לייצר הון התחלתי לרכישת דירה. אך עם כל השמחה וההתרגשות של רכישת הדירה, קיימות גם דאגות שונות שיכולות לקרות לנכס היקר לנו מכל כמו נזקי שריפה, נזקי טבע, רעידות אדמה ועוד. בדיוק בשביל זה קיים ביטוח מבנה שנועד להעניק לנו שקט נפשי.

מהו ביטוח מבנה ומהו כולל?

ביטוח מבנה כשמו כן הוא, הוא מעניק כיסוי לקירות הבית ולנזקים שונים שיכולים להיגרם לתשתיות כמו לצנרת, לקירות, לרצפה לגג ועוד. בנוסף, הביטוח מכסה נזקי שריפה ונזקי מים שיכולים להוות נזק ממשי לדירה. כמו כן, בפוליסת ביטוח מבנה קיימים כיסויים נוספים על נזקים שיכולים להיגרם כתוצאה מכוח עליון כמו אסונות טבע, נזקי סופות, שיטפונות והצפות. גם מקרים של נפילת עצמים שיכולים לגרום לנזק למבנה מכוסים כמו נפילת כלי טיס, נפילת עצים, התנגשות רכב ועוד. לפוליסת ביטוח מבנה הבסיסית ניתן להוסיף כיסויים ותוספות, כמו בכל פוליסה אחרת כמו תוספת כיסוי לצד ג', ביטוח חבות מעסיקים ועוד.

ביטוח מבנה וחיים למשכנתא

כל מי שנוטל משכנתא מהבנק, נדרש לרכוש שני ביטוחים; האחד הוא ביטוח מבנה והשני הוא ביטוח חיים. למה? משום שהבנק רוצה לבטח את כספו, כך שבמקרה של קטסטרופה למבנה, תהיה חברת ביטוח שתממן את ההוצאות. מנגד, במקרה שחלילה אדם הלך לעולמו, יהיה מי שישלם במקומו את עלות המשכנתא. במקרה של פוליסת ביטוח חיים למשכנתא הבנק המלווה נקבע בפוליסה כמוטב בלתי חוזר, כלומר במידה וההלוואה לא שולמה, חברת הביטוח תאלץ לשלם לבנק ולאחר מכן למוטבים, כך למעשה הבנק מבטיח את ההחזר הכספי.

מהו ביטוח חסר בביטוח מבנה למשכנתא?

ברוב המקרים, כאשר מבוטחים רוכשים ביטוח דרך הבנק, הם אינם יודעים כי יש להם ביטוח חסר, כלומר הביטוח מוגבל בדרך כלל עד לגובה המשכנתא. כך למשך אם מדובר על משכנתא בגובה של חצי מיליון שקלים ועלות הדירה בפועל היא מיליון שקלים, הביטוח יכסה סכום של חצי מיליון שקלים ולא את כל המבנה. אם כך, כדאי לבדוק אם קיים ברשותכם ביטוח חסר, ובמידה וכן להגדיל את סכום הביטוח כדי שיכסה את כל המבנה בשלמותו. כמו כן, מומלץ להוסיף ביטוח לתכולת הדירה, המכסה את תכלות הבית מפני אסונות טבע, שריפה וגם מפני פריצות וגניבות.

ההבדל בין ביטוח מבנה רגיל לבין ביטוח משכנתא

במסגרת ביטוח המבנה למשכנתא על הלקוח לרכוש כיסוי למבנה, כיסוי לרעידת אדמה, כיסוי לצנרת וכיסוי שנגרם לצד ג', כמו פיצוץ בצנרת שגרם נזק לשכן, או שריפה שפרצה וגרמה לנזקים לדיירים נוספים. כל אלה הם בגדר חובה כאשר מדובר על ביטוח מבנה למשכנתא. אך במידה וללקוח אין משכנתא על הדירה, הוא יכול לבטח את המבנה ולרכוש את הכיסויים הנוספים לפי רצונו. כך למשל הוא יוכל להחליט אם ברצונו לרכוש כיסוי לרעידת אדמה או לא. בכל מקרה, גם אם לא קיימת משכנתא, חשוב מאוד לבטח את המבנה מפני אסונות וקטסטרופות.

מתעניינים בביטוח מבנה? טראסטי מחברת אתכם לכל סוכני הביטוח הטובים ביותר ומעניקה לכם הצעות מחיר משתלמות במיוחד.


האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.