trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2026 0

ביטוח רכוש לדירה – למה חשוב שיהיה לנו ?

ריהוט יקר, מכשירי חשמל חדשים או שיפוץ שרק לאחרונה הסתיים. למי שלא רוצה להסתכן באיבוד הרכוש שלו במקרה של נזק כולל לדירה, זקוק לביטוח רכוש לדירה. אך אילו נזקים הפוליסה מכסה?

ליאורה שפירא
מאת: ליאורה שפירא כתבת מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 19.09.2019 18:39

ביטוח רכוש לדירה – למי זה מומלץ?

מטרת ביטוח רכוש לדירה היא תשלום פיצוי למבוטחים במקרה של נזק הנגרם כתוצאה מאירועים שונים שעלולים להשחית את הדירה כולה ואת הרכוש הנמצא בתוכה. בעלי דירות ובתים רבים לא תמיד ממהרים לעשות ביטוח רכוש לדירה שלהם, גם אם הם הוציאו עשרות אלפי שקלים על השיפוץ או על הרהיטים בדירה. אין ספק שבניגוד לביטוחים אחרים, רכישת פוליסה לביטוח רכוש דירה לא נמצאת בראש סדר העדיפויות ברשימה מבין הביטוחים השונים שקיימים, והיא רלוונטית בעיקר למי שמחזיק בביתו רכוש בעל ערך כספי גבוה. סריקה מהירה בדירה מוכיחה שמדובר בלא מעט כסף: מוצרי חשמל יקרים, מחשבים, טלוויזיות, בגדים, כסף מזומן (כרטיסי אשראי, שיקים או כרטיסי טיסה לא נכללים בביטוח), מצלמות, תכשיטים יקרי ערך, אופניים וציוד נלווה, ואפילו יצירות אמנות או פריטים בעלי ערך, מצטברים יחדיו לאלפי שקלים. במידה ונגרם נזק לדירה, ללא ביטוח זה הם עלולים לאבד את כל רכושם, ויאלצו להשקיע כסף רב בקנייה מחודשת של רכוש חדש.

מה ביטוח רכוש לדירה כולל בדרך כלל?

אנו שומעים בחדשות לעיתים קרובות על שריפות, או פיצוצים שנגרמים לדוגמה, עקב דליפת גז. לא בכל המקרים ביטוח לרכוש דירה תקף, אך בדרך כלל מכסה נזקים הנגרמים מאירועים כמו:

• רעידות אדמה

• שריפות

• התפוצצות או התלקחות

• הצפות ונזקי מים

• גניבות ופריצות

• נפילת כלי טיס או נפילת חפצים מכלי טיס

• התנגשות של כלי רכב בדירה

• פעולות זדון שונות

איך לבחור את הביטוח המתאים?

כמו בכל ביטוח, להשוואת המחירים יש חשיבות רבה והיא יכולה לחסוך כסף רב למבוטחים. ישנם מסלולים שונים ופוליסות שונות לביטוח רכוש לדירה, כך שיש לבדוק באופן פרטני מהם הסיכונים המשמעותיים ביותר שיכולים לגרום לנזק משמעותי לדירה. מחיר הפרמיה תלוי במשתנים שונים כמו מיקום הדירה או הבית – האם מדובר על אזור בו ישנם מקרים רבים של שריפות, רעידות אדמה, או פריצות לבתים? האם מדובר על עיר גדולה או על יישוב יחסית מבודד? מעבר למחיר, יש לסקור את התנאים המוצעים בפוליסות השונות. חשוב לבדוק היטב איזה נזקים מבוטחים ובאילו תנאים. לא כל נזק מכוסה על ידי הביטוח באופן אוטומטי (נזק כתוצאה ממלחמה או פעולות אויב לא נכללים בביטוח) וישנן הגבלות אחריות מסוימות על פריטי תכולה שונים בבית. יש לדעת שחברות הביטוח מציעות נספחים שונים והרחבות לביטוח רכוש לדירה - כך ניתן לבטח באופן ספציפי מחשב נייד, מצלמות, אופניים, או תשמישי קדושה, ואפילו ניתן לבטח חפצים של אורחים ששהו בדירה בזמן האירוע.

מה קורה עם הביטוח במידה ועוברים דירה?

הביטוח עדיין תקף, גם במידה ועוברים דירה. אך עם זאת, דבר זה לא נעשה בצורה אוטומטית, ויש לעדכן את חברת הביטוח לפני המעבר לדירה החדשה, על מנת שהפרטים החדשים יעודכנו בהתאם, כולל סכומי הביטוח שבפוליסה. יש להוסיף לפוליסה רכוש חדש שנרכש, במיוחד עם עלותו גבוהה, ובמידה ויש רכוש שנכלל בפוליסה ואינו עובר לדירה החדשה, יש לעדכן זאת גם כן. במידה ועלויות הרכוש עולים משמעותית, תגדל גם הפריה בהתאם.

זקוקים לעזרה בחיפוש אחר ההצעה המשתלמת ביותר? אנחנו ב- Trusty מתמחים בהשוואת מחירי ביטוח ונשמח לסייע לכם למצוא את ההצעה המתאימה ביותר עבורכם.


האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.