trusty logo
trusty logo
2110 0

הרפורמה בביטוחי הבריאות שמאוד כדאי לכם לשמוע עליה

הפוליסה האחידה בביטוחי הבריאות, יכולה לחסוך לכם לא מעט כסף באמצעות השוואת מחירים בין חברות הביטוח השונות

נסים גיספן
מאת: נסים גיספן נסים גיספן ביטוח ופיננסים

פורסם: 15.03.2019 01:45

הרפורמה בביטוח הבריאות והקשר שלה למבוטחים

בשנת 2016 נכנסה רפורמת הבריאות החדשה לתוקף והביאה בשורה חדשנית למבוטחים. מסתבר שמבטוחים רבים אינם מודעים לשינויים שחלו בעקבות הרפורמה, וכיצד הם יכולים להרוויח בעקבות כניסתה לתוקף. הבאנו בפניכם את כל מה שצריך לדעת על רפורמת הבריאות החדשה, פשוט לגזור ולשמור.

עד כמה הרפורמה מסייעת למבוטחים?

עד חודש פברואר בשנת 2016 היו מאות סוגי פוליסות בריאות, כאשר נדרשנו לרכוש את הביטוח היה עלינו לבחור מבין ההיצע הרב, כאשר הסוכן ניתב אותנו לבחירת הפוליסה המתאימה לשגרת חיינו, לגילנו ולפרמטרים נוספים. אך עם כניסת הרפורמה החדשה, ביטוחי הבריאות צומצמו לשישה תחומים בלבד; ניתוחים בישראל, ניתוחים בחו"ל, תרופות, השתלות, שירותים אמבולטורים וכיסוי מחלות קשות. כיסויים אלה הפכו לאחידים בכל חברות הביטוח, ואף משופרים יותר ביחס לפוליסות הישנות. השינוי המדובר נוצר כדי לעשות סדר בכיסויים, ומצד שני גם להגביר את התחרות בשוק לטובת הלקוח.

לרכוש רק את הכיסויים שאנחנו צריכים

בעבר היה על הלקוח לרכוש כיסויים שונים 'במסגרת החבילה', כאשר את חלקם הוא לא היה צריך כלל, ולכן כיום הלקוח יוכל לבחור את הכיסויים הרצויים בנפרד מבלי לרכוש את כל החבילה. כך למשל לרכוש ביטוח לניתוחים בארץ ללא כיסוי לביטוחים בחו"ל, שאז אלה נמכרו בפוליסה אחת. מבחינת כיסויים נוספים, הלקוח יוכל להחליט אם ברצונו לרכוש כיסוי להשתלות או לתרופות שאינן בסל הבריאות בנפרד. כמו כן, הלקוח יוכל לבטל את הכיסויים בכל זמן רצוי מבלי לפגוע בתנאי הפוליסה ושאר הכיסויים שנרכשו במסגרת הפוליסה.

שינויים נוספים שהגיעו בעקבות הרפורמה החדשה

עדכון הפוליסות מידי שנתיים

אם בעבר לא ידענו על עדכוני הפוליסה, וגילינו לפתע שמחירה קפץ, כיום עדכוני הפוליסה מפוקחים ברצף על ידי רשות שוק ההון ורשות הביטוח. שינוי נוסף הוא עליית מחיר הפוליסה, שכיום אפשרית עד עלייה של עשרה שקלים בלבד. שינוי זה הוא קריטי, כיוון שרבים אינם יודעים כמה הם משלמים על הביטוח, ולעיתים מחיר הפוליסה קפץ בעשרות אחוזים.

שינוי מפוקח בתנאי הפוליסה מידי שנתיים

בעבר תנאי הפוליסה לא היו ניתנים לשינוי והמבוטח היה מחזיק בתנאים שנקבעו לו מראש לכל חייו. פרמטר זה כלל אינו פועל לטובתנו, משום שבמשך השנים ישנם שינויים שונים כמו תרופות למחלות שונות, כמו גם פיתוחים שונים וטכנולוגיות חדשות בתחום הרפואה. על פי הרפורמה החדשה, כלל ביטוחי הבריאות ישתנו מדי שנתיים, וזאת בהתאם לשינויים החלים מידי תקופה מסוימת בעולם הרפואה המודרני.

פוליסה אחידה בכל חברות הביטוח

מהפכה נוספת שחוללה ברפורמה היא 'פוליסה אחידה' הכוללת בחירת מנתח רצוי, בית חולים, חוות דעת רפואית שנייה וכיסוי למבוטח הנזקק לניתוח אחרי טיפול שמחליף ניתוח. לפני הרפורמה היו הבדלים מהותיים בין הפוליסות השונות בין חברות הביטוח שכללו בין היתר גם הפרשי מחירי הפרמיה עבור הכיסויים הללו.

קביעת הוצאות לניתוחים

כיום, לאחר הרפורמה הפוליסה קובעת את ההוצאות שיכוסו במסגרת ניתוחים כגון הוצאות אשפוז במרפאות פרטיות, שכר רופא המנתח והמרדים, מימון הציוד הנדרש לניתוח וכיסוי בדיקות שונות שבוצעו כחלק מההכנה לניתוח או כחלק מהניתוח עצמו.

חישוב מחיר הפרמיה על פי גיל

בעבר פרמיית הביטוח נקבעה על פי גיל, מין ומצבו הבריאותי של המבוטח. יצא מכך שפרמיית הביטוח עלתה על פי הגיל, ולכן ברפורמה החדשה מחיר הפוליסה מפוקח ונקבע על פי קבוצות גיל. מבוטחים בביטוח בריאות? ייתכן ומגיע לכם תנאים טובים יותר.

אנו בטראסטי משווים לכם את כל הביטוחים ומוודאים שתקבלו את התנאים הטובים במחירים משתלמים על פי הרפורמה החדשה. לפרטים נוספים >>>


האם המאמר עזר לך?
1עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.