trusty logo
trusty logo
2457 0

רופא בהסדר של חברת הביטוח-מה זה אומר?

רפורמת ביטוחי הבריאות יצרה הפרדה בין רופאים שנמצאים בהסדר עם חברת הביטוח וכאלה שאינם נמצאים בהסדר, מה החשיבות של ומה הייתרון של כל חברת ביטוח.

סיגל מרציאנו
מאת: סיגל מרציאנו כתבת מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 05.01.2021 21:19

ביטוח בריאות הוא אחד הביטוחים החיוניים לכל אדם, ומאפשר לנו לקבל מנעד רחב של כיסויים פרטיים מצילי חיים. כיום רבים סבורים שהם מכוסים באופן מקיף דרך הרפואה הציבורית, אך לא כך הדבר.

במאמר זה נפרט מה ההבדל בין ביטוח בריאות פרטי לרפואה הציבורית, מהו היתרון המשמעותי של ביטוח פרטי בעקבות הרפורמה החדשה ומה זה אומר מבחינת רופאים הנמצאים בהסדר?

כיום ישנה חשיבות רבה לרכישת ביטוח בריאות פרטי, וודאי כאשר סל הכיסויים ברפואה הציבורית מצומצם מאוד ביחס לביטוח פרטי, כך גם האפשרות לבחור רופאים בהתאם לרצון של המטופל ותורים מהירים יותר לייעוץ עם רופאים, לניתוחים ולהשתלות.

מעבר ליתרונות הבולטים של ביטוח בריאות פרטי, נראה כי הרפורמה החדשה טרפה את הקלפים, ויצרה פוליסות אחידות שהן הרבה יותר פשוטות להבנה וסעיף שדווקא בא לטובת המבוטחים בעניין בחירת רופאים מומחים.

פוליסות אחידות ומובנות יותר למבוטח

ראשית, נסביר שטרם כניסת הרפורמה החדשה לתוקף, היו קיימים סוגים רבים של פוליסות, כמו גם כיסויים שלעיתים לא היו מובנים למבוטחים, חלקם רכשו כיסויים שכלל לא רלוונטיים, ואצל חלקם היו חסרים כיסויים מסוימים, מה שגרם להם לחוסר בשעת אמת. הפוליסות החדשות כוללות כיסויים בסיסיים ידועים מראש, ואליהם ניתן להוסיף שישה כיסויים נוספים, אפילו כל כיסוי בנפרד על פי בחירה וללא כל התחייבות כפי שהיה בעבר. הכיסויים שניתן להוסיף הם; ניתוחים בארץ ובחו"ל, השתלות (בארץ ובחו"ל), תרופות שאינן בסל הבריאות, שירותים אמבולטורים וגילוי מחלות קשות. בנוסף, על פי הרפורמה החדשה והאחידה, המבוטח יוכל לבחור רופא מנתח מתוך רשימה של רופאים הנמצאים ברשימת ההסדר שזהו יתרון בולט מאוד. כמו כן, ניתן לבחור גם לבצע את הניתוח בבית החולים או במרפאה פרטית ולקבל מרופא מומחה חוות דעת שנייה (לרוב מוגבל עד 3 חוות דעת לשנה). חברת הביטוח תקבע מהן ההוצאות שיכוסו כדוגמת שתלים, הציוד הנדרש וכו'.

קבלת שירות מרופאים הנמצאים בהסדר עם חברת הביטוח

הרפורמה החדשה בביטוחי בריאות קובעת כי ניתוח יכול להתבצע רק אצל רופאים הנמצאים בהסדר עם חברת הביטוח. למעשה, חברות הביטוח מעניקות כחלק מההסכם רשימת רופאים העובדים בהסדר, דרכם ניתן לקבל שירותים וייעוציים שונים. לרוב, הרשימה תהיה מפורטת מאוד וניתן למצוא רשימה של רופאים לפי תחומים באתרים של חברות הביטוח כמו הראל, מגדל, כלל וכו'. יתרון נוסף לביטוח הבריאות החדש והאחיד הוא גם הביטחון של עלות הפוליסה, כיוון שתקופת הביטוח היא לשנתיים, ולאחר מכן חברת הביטוח תוכל לעדכון את המחיר בגובה של עד 20% ממחיר הפרמיה או 10 ₪ בלבד, וזאת הגבוה מבניהם. חשוב לציין שעליית מחירי הפוליסה תהיה בכפוף לפיקוח של רשות ההון והביטוח.

בשורה תחתונה, נראה שכל אלה יצרו תחרות גדולה בשוק, הרי כל חברה נלחמת כדי למשוך אליה מבוטחים, ולכן באופן טבעי חברות ישפרו את תנאי הפוליסה, ואת טיב התנאים כמו הגדלת כמות הרופאים בנמצאים בהסדר וכמובן גם מחירים הרבה יותר זולים למבוטח.


האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
1די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.