trusty logo
trusty logo
1640 0

בדיקת תיק הביטוח דווקא עכשיו בתקופת משבר הקורונה

משבר הקורונה הביא אנשים רבים לחוסר וודאות בהכנסות שלהם. רבים יצאו לחל"ת, חלקם איבדו את מקום עבודתם ומתחילים לחשב מסלול מחדש ומנסים כמה שיותר לקצץ בהוצאות, ובין היתר גם לבדוק את התיק הביטוחים

סיוון רביד
מאת: סיוון רביד כתבת מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 10.12.2020 17:40

מהי בדיקת תיק הביטוח?

עם השנים נוצרו שינויים רבים בעולם הביטוח, הן מבחינת רפורמות חדשות שטרפו את הקלפים, כיסויים חדשים שנכנסו וכו'. לעיתים אנשים מחזיקים בפוליסות ישנות מאוד, עליהן הם משלמים מחיר גבוה, וייתכן כי חסרים בהם כיסויים חיוניים, ולכן בדיקת תיק הביטוח בכל כמה שנים מאפשרת לעשות סדר אמיתי ולחסוך בעלויות.

דווקא עכשיו בזמן משבר, בהחלט שווה לבדוק את תיק הביטוח, על מנת ליהנות מכיסויים מקיפים יותר, ובין היתר להוזיל עלויות בכ- 30% ולעיתים גם יותר. בדיקת כפל ביטוח והתיק נעשית על ידי סוכן ביטוח אשר תפקידו לבדוק את כלל הביטוחים המופיעים על שמו של המבוטח, וזאת בעזרת הר הביטוח והמסלקה הפנסיונית. ממשקים אלה מאפשרים לכל אדם לראות את כל הפוליסות שרכש במרוצת השנים, אך סוכן ביטוח יוכל לבצע בדיקה מקיפה ולבצע התאמה מלאה של הפוליסות לכל מבוטח על פי גילו, הסטטוס המשפחתי, ההכנסות החדשות וכו'.

למה דווקא עכשיו כדאי לבדוק את התיק הביטוח?

הרפורמות שיצרו תחרות והוזילו את הביטוח

בשנים האחרונות רשות שוק ההון עשתה כמה רפורמות חדשות שהיטיבו עם המבוטחים, כדוגמת הרפורמה בביטוח בריאות שקבעה לשווק ביטוחי בריאות בסיסיים ואחידים בין כל חברות הביטוח, אליהן ניתן להוסיף כיסויים לפי דרישת המבוטח. רפורמה נוספת היא בביטוח חיים אשר קבעה שביטוחי החיים תומחרו לפי נתוני התמותה של שנת 2005, אלא שמאז תוחלת החיים עלתה, ולכן העלויות ירדו לפחות ב – 30% ואף יותר.

הוזלה משמעותית שמקלה על מבטוחים

דווקא עכשיו אם כבר דיברנו על רפורמות, נציין כי הן גרמו לתחרות גדולה בשוק הביטוח, ולכן במרבית המקרים ניתן להוזיל את הפרמיה לפחות ב- 30%, במיוחד בביטוחי חיים ובריאות.

בנוסף, ניתן גם להוזיל את דמי הניהול בחסכונות הפנסיוניים, ולכן דווקא עכשיו בזמן משבר כדאי לבדוק, מקסימות תחסכו. רק נציין שמדובר בחיסכון של מאות שקלים בשנה.

השוואה פשוטה של מחירי הביטוח

הדיגיטציה בעולם הביטוח הביאה ליצירת פלטפורמות להשוואת מחירי ביטוח באופן פשוט אובייקטיבי המאפשרת להשוות ולקבל הצעות לביטוח מעשרות סוכני ביטוח שונים, טרסטי לדוגמא הינו אתר להשוואת מחירי ביטוח הראשון מסוגו בישראל.

כיסויים טובים יותר או חסרים

בדיקת תיק הביטוח מאפשרת לנו לבדוק את הכיסויים השונים שלנו, הרי כפי שציינו נכנסו לא מעט רפורמות בחברות הביטוח, כלל הראל מגדל ושאר החברות השונות המטיבות עם המבוטחים המכילות כיסויים הרבה יותר רחבים. לא פעם לאחר בדיקת התיק הביטוח התגלה כי חסרים כיסויים קריטיים שבשעת האמת ייתכן כי תתחרטו שלא הוספתם כיסוי מסוים תמורת כמה שקלים. לדוגמה, רוכב אופנוע שרכש ביטוח תאונות אישיות ללא כיסוי לרוכב דו גלגלי, שזוהי תוספת של כמה שקלים. מובן שבמקרה של תאונת אופנוע המבוטח לא יהיה מכוסה וחבל.

מיגור כפל ביטוחי

כפל ביטוחי הוא אחד התופעות המדאיגות, כיוון שעל פי הערכות כ- 85% מהציבור משלם פעמיים ואפילו שלוש על אותה הפוליסה. למה זה קורה? כיוון שקל מאוד למכור לנו פוליסות ביטוח שונות כמו ביטוחי בריאות, חיים, סיעודי וכו', אך הקאצ' הוא שלא תמיד נציג מכירות טורח לבדוק אם קיימת פוליסה זהה דרך מקום העבודה או גורם אחר, ומאידך לא תמיד אנו זוכרים לבדוק האם קיים ביטוח זהה טרם הרכישה. אנו בטראסטי ממליצים לבדוק את תיק הביטוח לפחות בכל 2-3 שנים, על מנת לעדכן את השינויים החדשים ולבחון אלטרנטיבות זולות יותר.

סוכני הביטוח שלנו ישמחו לבצע עבורכם בדיקה מקיפה על מנת לחסוך בעלויות ולקבל כיסויים טובים יותר.

לפרטים נוספים הכנסו והשוו את מחיר הביטוח שלכם בטראסטי עוד היום >>>


האם המאמר עזר לך?
14עזר מאוד
13די עזר
10לא כל כך
3כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.