trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

3223 1

מה כולל ביטוח משכנתא ועד כמה הוא חיוני?

ביטוח משכנתא הוא השלב האחרון רגע לפני קבלת ההלוואה, וניתן לומר שהוא תנאי לקבלת ההלוואה.

הדס לוי
מאת: הדס לוי כתבת מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 18.10.2020 20:16

למעשה על פי חוק כל מי שנוטל משכנתה חייב לרכוש ביטוח למשכנתא הכולל כיסוי לביטוח מבנה וביטוח תכול, ביטוח זה נועד להבטיח לבנק את ההחזר של הלוואה במקרה ביטוחי של אחד מבני הזוג שלקוח את המשכנתא, ריכזנו עבורכם מספר הסברים לגביי הכיסוי הביטוחי וטיפים לרכישת ביטוח משכנתא.
רכישת דירה היא כנראה אחת העסקאות היקרות והמורכבות שנעשה בחיינו,
המורכבות בתהליך הרכישה באה לידי ביטוי בחיסכון של הכסף והגעה להון עצמי, במציאת הדירה, השיפוץ, ההתנהלות מול הבנקים והרשימה עוד ארוכה.

ברוב במקרים אנשים זקוקים ליטול הלוואה מהבנק, אשר באופן טבעי חושש לכספו ומעוניין לקבל את מלוא הבטוחות טרם העברת הכספים.

זו הסיבה שעלינו לרכוש ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא מכיל 2 מרכיבים עיקריים: ביטוח מבנה וביטוח חיים. בואו נראה מה כולל כל אחד מהם ועד כמה הביטוח יעיל לגם לבעלי הדירה ולא רק לבנק.

ביטוח מבנה

ביטוח מבנה כשמו כן הוא, ומעניק כיסוי ביטוחי לקירות הבית ולכל מה שחלק אינטגראלי מהבית כמו קירות, כלים סניטריים, חלונות, מרפסות, קווי חשמל ועוד. במילים אחרות, כל מה שנשאר בבית במידה ותוציאו את כל התכולה. ביטוח מבנה מכסה את האלמנטים הללו מפני קטסטרופות שונות כמו שריפה, רעידת אדמה, נזקי טבע, הצפות, פעולות זדון ועוד. לביטוח מבנה ניתן להוסיף גם כיסויים שונים כמו נזקי צנרת שהוא כיסוי בגדר חובה מבחינת הבנק, כיסוי צד ג' לכל נזק שיגרם לשכנים, חבות מעבידים ועוד.

ביטוח מבנה מתומחר על פי נתונים שונים, אך אין הבדל משמעותי בין בית פרטי לבניין משותף. עלות הפרמיה נקבעת על פי גודל הדירה, אך כאשר מדובר במבנה יוקרתי שעלות בנייתו היא מעל הממוצע, עלות הביטוח תהיה גבוהה יותר. לדוגמה דירה בבניין שעשוי מאבן ירושלמית ערכה יהיה גבוה יותר. חשוב לציין כי התכולה אינה מכוסה במסגרת ביטוח המבנה למשכנתא, ולכן מומלץ לרכוש תוספת של ביטוח תכולה, כך שגם התכולה היקרה תהיה מכוסה במקרי ביטוחי. במסגרת ביטוח תכולה, כל תכולת הדירה תהיה מכוסה מפני פריצה, פעולות זדון, הצפות, נזקי טבע, רעידת אדמה ועוד.

ביטוח חיים

כפי שאמרנו, הבנק רוצה להבטיח את כספו, ולכן הוא דורש מנוטלי משכנתאות לרכוש ביטוח חיים, ובמקרה של חלילה מוות של אחד הלווים, חברת הביטוח תשלם לבנק את יתרת ההלוואה, וכך ההלוואה תימחק. פרמיית הביטוח מתומחרת על פי גיל המבוטחים, מין, מצב הבריאותי, מעשן/לא מעשן, יתרת סכום ההלוואה ועוד.

טיפים להוזלת עלויות ביטוח משכנתא

1. אל תמהרו לרכוש את הפוליסה הראשונה שמציעים לכם בבנק, אלא בדקו בחברות נוספות או דרך סוכנויות ביטוח העובדות בשיתוף עם החברות הגדולות כמו מגדל, מנורה, הראל, הכשרת היישוב, הפניקס, כלל, איילון ועוד.

2. בדקו את ההשתתפות העצמית במקרה של נזקי מים. קיימת הוזלה משמעותית אם תרצו לבחור שרברב פרטי או בחברה שעובדת בשיתוף עם חברת הביטוח.

3. וודאו שהחברה מציעה את כל הכיסויים הדרושים כמו צד ג', צנרת, רעידת אדמה וכו'. כמו כן, בדקו את גובה ההשתתפות העצמית במקרה של תביעה.

4. חשוב להבין שלעיתים חברות מעניקות הנחות והמחיר מתעדכן בהמשך, ולכן בדקו לכמה שנים ההצעה תקפה. 5. העדיפו לרכוש ביטוח אצל סוכן ביטוח מיומן שיתאים עבורכם את תנאי הפוליסה הטובים ביותר.

להשוואת מחיר ביטוח משכנתא מעשרות סוכנים ובצורה אובייקטיבית השוואת מחיר ביטוח משכנתא

האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.