trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

1794 0

ביטוח דירה, עד כמה זה משתלם?

ביטוח משכנתא, ביטוח תכולה וביטוח למבנה, כן אלה חלק מהאפשרויות העומדות לפנינו כאשר אנו רוכשים דירה, או אפילו משכירים או שמה קיבלנו כזו בירושה

רועי כהן
מאת: רועי כהן כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 06.09.2020 19:40

אין ספק שביטוח דירה הוא מסוג הביטוחים הנחשבים ל"מחיר השקט", נשאלת השאלה עד כמה משתלם לבטח את הדירה ? אז הבאנו לפניכם את המידע הדרוש לקראת ביטוח דירה במצבים שונים על מנת שתוכלו לבחור את הביטוח דירה המתואם עבורכם אישית ומדויק לצרכים האישים שלכם.

הדירה היא הנכס החשוב בחיינו, ולמען האמת היא אחת העסקאות היקרות שנעשה בחיינו, זאת שתאפשר לנו ליהנות מקורת גג בטריטוריה הפרטית שלנו, ממש להגיע לשקט ולנחלה. כיוון שהנכס היקר שלנו חשוף לאינספור סכנות, כאשר הגרועה מבניהן היא שריפה, חשוב מאוד לבטח את הנכס וליהנות מראש שקט. הרי במקרה ביטוחי ישר נרוץ לבדוק האם הדירה מבוטחת ואם נגלה שכן ננשום לרווחה. אך לא רק המבנה, חשוב להבין שגם תכולת הדירה חשופה לסכנות כמו לשריפות, הצפות, פעולות זדון, גניבות והרשימה עוד ארוכה.

אז בואו נעשה סדר!

הבאנו כמה סיטואציות הקשורות לביטוח דירה-

יש לי ביטוח משכנתא לדירה מעולה! ביטוח משכנתא הוא אחד הביטוחים החיוניים ביותר, והוא תנאי בסיסי לקבלת ההלוואה מהבנק. הבנק רוצה להבטיח את כספי ההלוואה, ולכן הדירה משועבדת לבנק. במידה של חלילה נזק למבנה, הבנק רוצה להיות בטוח שהנכס המשועבד שלו יחזור לקדמותו, ולכן במקרה של שריפה, הצפה, נזקי טבע, רעידת אדמה וכו', חברת הביטוח תשלם עבור הנזק שנגרם למבנה, וכך הבנק יהיה שקט וכך גם הדיירים. ביטוח נוסף הקשור למשכנתא הוא ביטוח חיים, שאף הוא מיועד להבטיח לבנק את כספו במקרה שחלילה בעל ההלוואה נפטר. במקרה של מוות, חברת הביטוח תשלם לבנק את יתרת ההלוואה במלואה. אך מה שלא מבוטח במסגרת ביטוח המשכנתא הוא תכולת הדירה, שכאמור את הבנק התכולה פחות מעניינת, אלא יותר קירות המבנה ותשלום ההלוואה. זו הסיבה שבעת לקיחת משכנתא, חשוב לייחס חשיבות גם לתכולת הדירה, ובעיקר אם השקעתם בריהוט יקר ויש ברשותכם פריטים ייקרי ערך. ביטוח התכולה מכסה את כל תכולת הדירה על פי הערכת שמאי מפני קטסטרופות שונות כמו שריפה, רעידת אדמה, גניבה, פריצה וגרימת נזק לתכולה, הצפה, נזקי טבע ועוד. כמובן שאפשר להוסיף לביטוח הדירה כיסויים נוספים כמו ביטוח אחריות צד שלישי, ביטוח פריטים מיוחדים ועוד.

סיימתי לשלם משכנתא, מה עכשיו?

קודם כל שיהיה בשעה טובה, בהחלט מדובר בהישג גדול! כמובן שביטוח החיים למשכנתא אינו רלוונטי, אך ביטוח המבנה רלוונטי מאוד. פעמים רבות אנשים המסיימים לשלם משכנתא מבטלים את ביטוח המבנה, ומותירים את הנכס חשוף לסכנות. חשוב להבין שביטוח מבנה מכסה את הנכס מפני קטסטרופות, ולכן חשוב מאוד להשאיר את ביטוח המבנה כפי שהוא, כולל גם כיסוי לנזקי צנרת וצד ג'. כמובן שאם עדיין לא רכשתם ביטוח תכולה – זה הזמן.

יש לי פרטים יקרי ערך וציוד לעסק כחלק מביטוח תכולה,

חברות ביטוח רבות כמו פניקס, מגדל, הראל ועוד רבות מעניקות ביטוח סיכונים לפריטים יקרי ערך. כיסויים אלה יכולים להיות לאופניים יקרים, ציוד לצילום, פרטי אומנות ואספנות, תכשיטים, פסלים ועוד. מלבד זאת, ניתן גם לבטח ציוד יקר ערך הקשור לעסק, במידה והנכם עובדים מהבית או מאחסנים את הציוד בביתכם. למעשה, ניתן להרחיב את פוליסת הביטוח על מנת לכלול גם את הציוד היקר כמו ציוד מוזיקה, מצלמות, מכשור רפואי בקליניקה ביתית ועוד.


האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.