trusty logo
trusty logo
1976 1

האם וירוס הקורנה ישפיע על ביטוח הבריאות בישראל

נכון לעכשיו אף חברת ביטוח לא ביקשה מרשות שוק ההון להוסיף שאלות העוסקות במחלת קורונה להצהרות הבריאות שלהן.

הדס לוי
מאת: הדס לוי כתבת מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 20.02.2020 19:28
בוודאי גם אתם קיבלתם בתקופה האחרונה הודעות על ביטוח הבריאות הפרטי שלכם, ושכדאי לכם לבדוק בתקופה זו את הכיסויים שיש לכם בפוליסה והאם היא מכסה אותכם במקרה של קורנה, אז לפני שנלחצים כדאי לקרוא

וירוס הקורנה התפרץ לחיינו בסערה, ממש כמו רעם ביום בהיר והשבית את המשק. כניסתו הביאה לא מעט רגעי פאניקה, ובין היתר גם רצון לבדוק מה קורה עם ביטוח הבריאות שלנו. הבאנו לכם כמה המלצות ומידע שחשוב לדעת בזמנים אלה.
ראשית, נדגיש שכל מי שחלה בקורונה וזקוק לטיפול רפואי, זכאי לקבלו במסגרת הרפואה הציבורית, כלומר הטיפול יעשה על ידי משרד הבריאות, מד"א, קופות החולים ובתי החולים. עם זאת, דווקא בזמנים אלה מומלץ לבדוק את תיק הביטוחי המשפחתי, ולבחון שיש את כל הכיסויים הבסיסיים, כולל ביטוח מחלות קשות וביטוח חיים.

מתי הביטוח הפרטי נכנס לתמונה?

כפי שכתבנו, חולי קורונה זכאים לקבל טיפול דרך הרפואה הציבורית, עם זאת ביטוחי הבריאות ומחלות קשות נכנסים לתמונה במקרים הבאים; כאשר נרצה החזר הוצאות על תרופות שאינן בסל הבריאות, במקרה של ייעוץ מומחה, במקרה של אשפוז בבתי חולים פרטיים, חלילה ניתוחים והשתלות – גם בלי קשר לקורונה. רק נציין שבשל המצב, בתי חולים ביטלו ניתוחים אלקטיביים בבתי החולים, ולכן ניתן לנצל את ביטוח הבריאות הפרטי. מקרה נוסף שבו ביטוח פרטי נכנס לתמונה, הוא חלילה במקרה של מוות, שאז ניתן לנצל את ביטוח החיים וכך לאפשר למשפחה לשמור על רמת חיים כלכלית.

המלצות להתנהלות עם פוליסות בעת המשבר

1. לא לבטל פוליסות, אם צריך אפשר להקפיא תשלומים

המשבר הכלכלי שהביא עמו וירוס הקורונה מורגש היטב באוויר, ובאופן טבעי רבים מנסים לצמצם בהוצאות. חשוב להבין שאין זה הזמן לוותר על פוליסת הבריאות, כיוון שאתם עלולים להזדקק לביטוח. במידה והמצב הכלכלי לחוץ, כדאי לדעת שניתן להקפיא או להקטין את התשלום. על פי רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ניתן לבצע עשרות התאמות רגולטוריות שנועדו לשמור על כספי החוסכים, ולהתאים את הפעילות, לאור התמשכות מצב החירום. בכל מקרה, העדיפו במקרים קיצוניים להקפיא את הפוליסה ולא לבטלה.

2. בדקו את הכיסויים הקיימים 

דווקא בזמן המשבר, כדאי לבחון את הפוליסות והכיסויים הקיימים בביטוחים השונים של בני המשפחה. ייתכן כי ניתן להוזיל את העלויות על ידי מעבר לתוכניות זולות יותר. נציין כי בתקופה האחרונה יצאו רפורמות שונות כמו רפורמת הבריאות החדשה שנכנסה לתוקף בשנת 2019, אשר נועדה להיטיב עם בעלי הפוליסות ולאפשר להם ליהנות מתשלום נמוך יותר, ומשישה תחומים זהים שניתן לרכוש בנפרד בכל חברת ביטוח. ייתכן מאוד שתוכלו לשפר את תנאי הפוליסה הקיימים, ולכן בררו זאת עם סוכן הביטוח.

3. בדקו האם גם הילדים מבוטחים בביטוח בריאות

המלצה נוספת היא לבדוק האם כל בני המשפחה מבוטחים בביטוח בריאות, והאם כולם מבוטחים גם מפני מחלות קשות. שגרת היומיום הלחוצה לא תמיד מאפשרת לנו לבדוק את מצב הביטוח, ולכן דווקא עכשיו מומלץ לבדוק שאכן הילדים מבוטחים ואם לא לצרפם לפוליסה.

ביטוח מחלות קשות כחלק מביטוח בריאות

בשל המצב, רבים מוסיפים סעיף מחלות קשות לפוליסה, ולכן נסביר מה הכיסוי מכסה. מחלות קשות גורמות למבוטח ולמשפחתו להוצאות רבות הקשורות לטיפול וההתמודדות עם המחלה, וזאת לצד שמירה על רמת חיים נאותה.

ביטוח מחלות קשות כולל רשימה ארוכה של 39 מחלות, כאשר הקורונה אינה נכללת במחלות אלה, כיוון שמדובר במחלה חדשה. יחד עם זאת, במקרה של מחלה קשה ביטוח מחלות קשות מעניק פיצוי כספי שנקבע מראש ומגוון שירותים נוספים המסייעים להתמודד עם המחלה.

לייעוץ עם סוכן ביטוח מקצועי והתאמת פוליסת ביטוח בריאות, השאירו פרטים והסוכנים של טראסטי יחזרו אליכם >>>

האם המאמר עזר לך?
2עזר מאוד
1די עזר
0לא כל כך
1כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.