trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2662 0

ביטוח נזקי צנרת בבית - מה זה אומר?

בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בביטוח נזקי הצנרת בבית, עקב תקנות חדשות שנקבעו בממשלה. מהו ביטוח זה ומהם השינויים והדגשים המשמעותיים שנקבעו בחוק?

רועי כהן
מאת: רועי כהן כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 06.08.2019 19:15

מהו ביטוח נזקי צנרת בבית?

נזקי מים וצנרת בסביבת המגורים נחשבים לאחד מהמקרים הנפוצים ביותר שמתרחשים בישראל. נזקי צנרת עלולים לגרום לנזקים משמעותיים לא רק לבית עצמו, למרפסת ולגינה, אלא גם לרהיטים ולחפצים בבית, וכתוצאה מכך לשינוי משמעותי באיכות החיים של הדיירים בו. לא מדובר רק על הזמן שלוקח לתיקון הנזק, אלא גם על שיפוצים ותיקונים נוספים שיצטרפו למכלול האירוע כולו. בין אם מדובר מפיצוץ של צינור שגורם להצפה בכל הבית, מכונת כביסה בה החיבור לברז אינו סגור הרמטית, או צינור סתום – כל דליפה כזו היא בעייתית מאוד, תיקונה ייקח בדרך כלל מספר ימים, ומחירה יעלה אלפי שקלים ואף מאות אלפי שקלים – בהתאם לגודל הנזק לדירה, הבית או הבניין כולו. ביטוח נזקי צנרת בבית מכסה את ההוצאות הכספיות שנגרמות כתוצאה מנזקים אלו באופן ספציפי. חברת הביטוח עובדת עם קבלנים שונים, שאיתם היא יוצרת קשר במקרה של נזק לבתים של מבוטחיה. ביטוח נזקי צנרת בבית משתלם לא רק למי שגר בבית שבבעלותו, אלא גם לאנשים שמתגוררים בשכירות. מומלץ ביותר לכלול בביטוח גם כיסוי לצד שלישי, על מנת לא לקחת סיכון במקרה שהתקלה גרמה לנזקים גם אצל השכנים.

מדוע נוצרה הרפורמה בביטוח?

עקב תלונות רבות מטעם הציבור לגבי שירות לא הולם של ביטוח זה מטעם חברות הביטוח והקבלנים, חלה תפנית בביטוח נזקי צנרת בבית, וכיום הביטוח מותאם בצורה טובה יותר לציבור. לפני כניסת התקנות החדשות, מי שהיה אחראי על הביצוע של התיקון הייתה החברה הקבלנית או השרברב שעבדו מול חברת הביטוח שקיבלו את כספם מראש, מה שגרם למחדלים רבים בשירות שהוצע למבוטחים. במידה והעבודה לא נעשתה כראוי עקב שימוש בחומרים לא איכותיים, המתנה ארוכה לשירות או חוסר שקיפות בנוגע לתיקון - מי שנפגע מכך באופן ישיר היו המבוטחים, שנאלצו לסבול ולהתמודד עם מציאות לא פשוטה, ולא קיבלו פתרון הולם למצוקתם, למרות ששילמו את דמי ביטוח כמסוכם בחוזה. בעיות אלו, שנגרמו בין השאר גם עקב חוסר פיקוח, הם אלה שגרמו לצורך עמוק בשינוי התפיסה של השירות.

מהם השינויים המשמעותיים בביטוח?

השינוי המשמעותי בביטוח נזקי צנרת בבית מחזיר את הכוח למבוטחים. על פי התקנות החדשות נקבעו כללים חדשים:

• הגדרת סיום עבודות בזמן מוגדר.

• תשלום לקבלן רק לאחר ביצוע התיקון.

• בחירה בין אפשרויות שונות בביטוח, בה ישנה אפשרות לבחור את הקבלן באופן עצמאי ולפי העדפתו האישית של הלקוח.

• שקיפות מלאה למבוטח לגבי זמן התיקון.

מה לעשות במקרה של נזקי צנרת?

לאחר פעולות ראשוניות כמו סגירת על ברזי המים בבית וניתוק החשמל, יש לבצע מספר פעולות על מנת להוציא את המיטב מהביטוח, כך שיוכלו להעריך את הנזק שנגרם וכך לקבל את מלוא הפיצוי מחברת הביטוח. לדוגמה, חשוב מאוד לתעד ולצלם את התקלה בפרספקטיבות שונות, ובאופן מיידי על מנת להציג לחברת הביטוח את גודל הנזק. מומלץ לצלם תמונות בהם רואים את החלל המלא של החדרים שניזוקו כתוצאה מהדליפה או ההצפה. כמו כן יש לתעד איזה חפצים נהרסו ואף לצרף את קבלת הרכישה שלהם.

זקוקים לעזרה בחיפוש אחר ההצעה המשתלמת ביותר? אנחנו ב- Trusty מתמחים בהשוואת מחירי ביטוח דירות ונשמח לסייע לכם למצוא את ההצעה המתאימה ביותר עבורכם.


האם המאמר עזר לך?
2עזר מאוד
2די עזר
1לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.