trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

1952 0

מהם התנאים ללקיחת משכנתא בבנקים?

לקיחת משכנתא היא אחת ההלוואות השכיחות ביותר בישראל. אך לא כל אחד זכאי לקבל משכנתא מבלי לעמוד בתנאים המתאימים שהבנקים מציבים. מהם התנאים ומה עוד כדאי לקחת בחשבון?

מאיר ברגמן
מאת: מאיר ברגמן כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 24.06.2019 15:16
משכנתא – לא לכל אחד

מי מאתנו לא חולם על רכישת דירה או בית? – לא מדובר רק על נוחיות ופינוק אלא במיוחד על נכס וירושה שתועבר לילדים ואולי אפילו לדורות הבאים. מעבר לכך, למי שבבעלותו דירה יכול לישון בשקט בזמן היציאה לפנסיה, בתקווה שהמשכנתא שולמה עד אז. בזמן שמחירי הדירות רק עולים ועולים, ולא ניכרת הפוגה מבחינת המחירים בזמן הקרוב, מעטים הם האנשים שיכולים להרשות לעצמם דירה ללא סיוע מההורים או מהמשפחה, ולכן פנייה לבנק היא המוצא האחרון של זוגות צעירים רבים, שמוכנים להתחייב למשכנתא של 25 שנה ויותר, העיקר לא לוותר על החלום. לקיחת משכנתא היא אמנם עניין שבשגרה מבחינת רבים, אך טומנת בחובה לא מעט סיכונים. לכן יש לשקול היטב את סכום ההחזר הריאלי שניתן לעמוד בו, אחרת מסתכנים עם לקיחת הלוואה גדולה מדיי, שקשה לעמוד בה בטווח הארוך, במיוחד אם המשפחה מתרחבת. מכיוון שיש תנאים מסוימים ללקיחת משכנתא, כמו ההון העצמי, לא כל אחד עומד בתנאים ללקיחת משכנתא או יכול להרשות זאת לעצמו.

סיכון מחושב: מה גובה ההחזר הריאלי שתוכלו לעמוד בו?

אז מצאתם את דירת חלומותיכם בעיר ובאזור המועדף עליכם, ועכשיו החלטתם ללכת על זה, לקפוץ למים הקרים, ולקחת הלוואה מהבנק. ההתרגשות בשיאה ואתם כבר משוטטים בנמרצות ברחבי האינטרנט בחיפוש אחר השראה לעיצוב הבית והגינה. אבל לפני שאתם שוקעים בפנטזיות, כדאי קודם כל להישאר עם שתי הרגליים על הקרקע, ולהתחיל, לפני שקובעים פגישה, עם רשימה מסודרת של ההוצאות השוטפות שלכם מול ההכנסות הקבועות שלכם. על מנת לדעת מהו גובה ההחזר החודשי שתוכלו לעמוד בו. כשתראו את ההוצאות והסכומים האלו מול העיניים, התמונה תתבהר לכם ותקבלו מושג מה זה אומר מבחינתכם, כשלהוצאות אלה יתווספו עוד כמה אלפי שקלים בחודש. לאחר שלב זה תוכלו להחליט יותר בקלות, מהו גובה ההחזר החודשי הריאלי בשבילכם, והאם מומלץ לחכות עוד מספר שנים ובינתיים לחסוך.

האם אתם עומדים בקריטריונים?

לפני שהבנק מאשר לכם לקיחת משכנתא, הוא בודק בדיוק למי הוא מלווה את הכסף והאם אתם עומדים בתנאים של לקיחת משכנתא - זכרו, שגם בשביל הבנק מדובר על סיכון. מעבר לכך יש לדעת, שהבנק מלווה כסף לרכישת דירה רק למי שמגיע עם הון עצמי של לפחות 50 אחוז משווי הדירה. לפגישה עם היועץ בבנק צריך לבוא מוכנים, עם המסמכים הדרושים:

• תעודת זהות

• תלושי משכורת (משלושת החודשים האחרונים)

• תדפיס עדכני על מצב החשבון (עו״ש)

• חוזה רכישת דירה

• נוסח רישום מקרקעין

טיפים חשובים לפגישה

לקיחת משכנתא היא אחד ההתחייבות הכלכליות הגדולות והמשמעותיות ביותר, אם לא המשמעותית ביותר, שזוג צעיר לוקח על עצמו. רצוי לעשות סקירה מקיפה על סוגי ההלוואה שהבנק מציע, ריביות, ומשך זמן ההלוואה. ככל שתגיעו מוכנים יותר לפגישה לאחר מחקר מעמיק, בין אם זה נעשה דרך ספרים, שיחות עם בני משפחה שכבר עשו את התהליך, או פגישות עם יועצים שונים - כך תוכלו למצוא את ההצעה הטובה ביותר שמתאימה למצבכם הכלכלי, ויכולה לחסוך לכם סכומי כסף משמעותיים ביותר במהלך השנים.

זקוקים לעזרה בחיפוש אחר ההצעה המשתלמת ביותר? אנחנו ב- Trusty מתמחים בהשוואת מחירי ביטוח ונשמח לסייע לכם למצוא את ההצעה המתאימה ביותר עבורכם.

האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.