trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

1929 0

למה לא כדאי לעשות ביטוח משכנתא בבנק?

ביטוח משכנתא הוא כבר מזמן לא נחלתם הבלעדית של הבנקים בלבד. במאמר הבא נסביר ממה מורכבת הפוליסה, ומהן האפשרויות העומדות בפני הלקוחות כיום.

יובל ביטון
מאת: יובל ביטון כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 28.04.2019 21:33

 

ביטוח משכנתא – מהו?

ביטוח משכנתא הוא ביטוח שמהווה יתרונות רבים גם לבנק וגם למי שמעוניין לקחת משכנתא, במיוחד אם מדובר על משכנתא גבוהה במיוחד, ומבטיח את יכולת תשלום ההלוואה במלואה לבנק על ידי הלווים. מכיוון שמשכנתא נלקחת בדרך כלל למשך יותר מעשרים שנה, במהלך התקופה הזו עלולים לקרות אירועים שונים שאינם בשליטתנו, המהווים השפעה על יכולת ההשתכרות של הלווים וכפועל יוצא מכך, את תשלום ההלוואה. ביטוח משכנתא נועד להגן גם על הבנק וגם על הלווה, ולהבטיח שהמשכנתא תשולם בכל מקרה, גם אם אחד הלווים חס וחלילה נפטר. הבנק מציע ללקוחותיו לסגור פוליסת ביטוח משכנתא במעמד לקיחת ההלוואה, אך כיום אין צורך להיות מחויבים לקחת את המשכנתא רק בבנק, אלא גם דרך חברות הביטוח השונות. כך ישנה אפשרות להשוות מחירים בין חברות הביטוח השונות וכך להשיג ביטוח משכנתא בתנאים טובים יותר.

ממה מורכב ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא הוא בעצם ביטוח המשלב בין שני סוגי ביטוח: ביטוח חיים וביטוח מבנה דירה. ביטוח חיים הוא ביטוח שמטרתו העיקרית הוא לשלם פיצויים למשפחתו של הלווה (ובמקרים רבים גם המפרנס היחיד במשפחה) במידה והוא חס וחלילה נפטר, על מנת שבני המשפחה יוכלו להמשיך ולעמוד בתשלומי הלוואת המשכנתא. ביטוח מבנה דירה הוא ביטוח ששומר על ערך הדירה במקרה ונגרם נזק לדירה עצמה כתוצאה מאירועים שונים כמו שריפה, רעידת אדמה, הצפה, נזילות, ואירועים דומים. יש לדעת, כי המרכיב של ביטוח החיים בביטוח המשכנתא הוא לא אותו ביטוח כמו ביטוח חיים רגיל. מדובר על שני סוגי ביטוחים שונים – ואם יש לכם כבר ביטוח חיים אחד, זה לא פוטר אתכם מרכישת פוליסת ביטוח למשכנתא.

ביטוח משכנתא בבנק מול חברות

הביטוח אם פעם ביטוח משכנתא הייתה מוצר ביטוחי עיקרי של הבנקים כמוצר שהם יכלו למכור ולהרוויח עליו עוד כסף, כיום גם לחברות הביטוח ישנן הצעות לא פחות טובות לקהל הלקוחות. האפשרויות בשוק מאפשרות ללקוחות לעשות השוואה בין ההצעה של הבנק ממנו לוקחים את המשכנתא, לבין ההצעות השונות של חברות הביטוח. ברמת העיקרון, ייתכן וחברות הביטוח יציעו לכם אפשרויות הרחבה טובות יותר לפוליסת ביטוח משכנתא, ולכן מומלץ לא להתפתות להצעה הראשונית שהבנק נותן לכם, גם אם זה נשמע לכם נוח, ל״סגור״ את הפוליסה על הדרך. סכום הביטוח למשכנתא הוא לא אחיד מלקוח ללקוח, אלא הוא נגזרת של שווי הדירה וגובה המשכנתא שנלקחה, והוא דינמי – זאת אומרת, יהיה זול יותר במהלך השנים, ככל שהערך וסכום המשכנתא יורד.

ביטוח משכנתא כתנאי ללקיחת הלוואה

כשהבנק נותן הלוואה, הוא בעצם לוקח סיכון שהוא מעוניין לצמצם בכל דרך אפשרית. עם זאת, יש לדעת כי ביטוח משכנתא הוא לא תנאי ללקיחת הלוואה על ידי הבנק, או במילים אחרות הוא לא חובה. עם זאת, אם אין למי שמעוניין לקחת הלוואה ביטוח חיים, הבנק כן יכול לשלול את זכאותו למשכנתא. למי שמעוניין לקחת הלוואה מומלץ בכל מקרה להצטייד בביטוח שיגן עליו מפני קטסטרופות. גם אם ההוצאות על הביטוח הן יקרות, בסופו של יום הן שוות את ההוצאה.

זקוקים לעזרה בחיפוש אחר ההצעה המשתלמת ביותר? אנחנו ב- Trusty מתמחים בהשוואת מחירי ביטוח משכנתא ונשמח לסייע לכם למצוא את ההצעה המתאימה ביותר עבורכם.

האם המאמר עזר לך?
1עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.