trusty logo
trusty logo
1716 0

ביטוח תרופות – חובה בביטוח בריאות פרטי

מי שיחלה במהלך חייו במחלה קשה, יכול למצוא עצמו בבעיה רצינית במידה והתרופה שיכולה להציל את חייו לא נמצאת בסל הבריאות – מה הם היתרונות המשמעותיים של ביטוח זה?

רונית פז
מאת: רונית פז כתבת מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 28.04.2019 21:10

ביטוח תרופות – חובה בביטוח בריאות פרטי

מי שיחלה במהלך חייו במחלה קשה, יכול למצוא עצמו בבעיה רצינית במידה והתרופה שיכולה להציל את חייו לא נמצאת בסל הבריאות – מה הם היתרונות המשמעותיים של ביטוח זה?

מה זה ביטוח תרופות פרטי?

הביטוח הממלכתי בישראל מממן למבוטחיו תרופות שנמצאות אך ורק בסל הבריאות שנקבע, הכולל אך ורק תרופות שאושרו לשימוש בישראל. מבוטחים בקופות החולים השונות, שחולים או שיחלו במחלות קשות למיניהן ולהן יש תרופה שאינה כלולה בסל, לא יוכלו ברוב המקרים לשלם עליה מכיסם, עקב מחירן הגבוה - ישנן תרופות שמחירן עולה על 10,000 ש״ח בחודש. אנחנו רואים לא מעט פרסומים בחדשות או ברשתות החברתיות עם בקשות לתרומות של תרופות יקרות שיכולות להציל חיים, או תרופות שניתן להשיג רק בחו״ל. זוהי דוגמה טובה לכך למצב בו אנשים רבים לא יכולים לעמוד בתשלומי התרופות ומציב אותם במצב בעייתי. לכן, ביטוח תרופות פרטי מאפשר למבוטחים גישה מלאה לתרופות מצילות חיים ומסייע להם במצבים קשים אלו, על מנת שלא יצטרכו להגיע למצב בו ישנה תרופה היכולה להציל את חייהם אך עקב מצבם הכלכלי אין בידם לשלם עליה.

מי זקוק לביטוח תרופות?

החיים אינם צפויים, ולא ניתן לומר בוודאות מי יזדקק לתרופות מצילות חיים במהלך חייו ומי לא. מעבר לכך, לא ניתן לומר אם ביטוח כזה ישתלם בסופו של דבר. מחלות קשות ונדירות עלולות לתקוף כל אחד אותנו בכל שלב בחיים, אך ישנם אנשים להם יש סיכויים גבוהים יותר לחלות במחלות גנטיות, בהן חלה אחד מבני המשפחה הגרעינית או המשפחה המורחבת בעבר (הורים, דודים, סבים). במידה וישנה מודעות לכך במשפחה, ויודעים שהסיכויים לחלות במחלה כלשהיא הם גבוהים, סביר להניח שביטוח כזה יועיל מאוד במקרה הצורך, ויאפשר לאדם החולה להתמודד עם המחלה, להבריא או לפחות לשמור על סטטוס קוו שלה. מעבר לכך, ביטוח כזה יסייע למשפחה כולה מבחינה כלכלית מכיוון שההוצאות הגבוהות על כל הטיפול הרפואי מסביב ייחסכו להן באופן משמעותי.

מה מכסה ביטוח תרופות פרטי?

ברמת העיקרון, התרופות המכוסות בביטוח הן תרופות מצילות חיים שאינן מכוסות בביטוח הבריאות הממלכתי בישראל. סכום הפיצוי המקסימלי במקרה של מחלה משתנה מביטוח לביטוח, ומדובר על סביב המיליון שקלים. מעבר לכך הביטוח מכסה:

• תרופות למחלות נדירות
• תרופות off label – (תרופות שלא אושרו לשימוש הנדרש)
• תרופות בהתאמה אישית וייבוא תרופות
• תרופה יתומה

על מנת לקבל את הפיצויים בזמן, יש לעדכן את הביטוח במהירות האפשרית מרגע גילוי המחלה, ולהעביר את האישורים הדרושים. לפני שמתחילים טיפול רפואי חייבים לעדכן את חברת הביטוח, אחרת היא רשאית להוריד את סכומי הפיצויים, מה שעלול לעלות למבוטחים ביוקר וחבל.

הטבות נוספות של הפוליסה

לא כל ביטוח תרופות דומה למשנהו, ולכל חברת ביטוח יש את הפוליסה שלה עם ההטבות השונות והתנאים שהיא מציבה. לכן יש לעשות בדיקה ומחקר בין הביטוחים השונים ולהשוות ביניהם. אך ברמת העיקרון, מומלץ לבחור בביטוח הכולל גם בדיקות גנטיות שונות, מכיוון שאלה עלולות לעלות כסף רב, ומעבר לכך מסייעות להתאמת התרופה באופן אישי למבוטח שזקוק לה. אחד היתרונות הגדולים של ביטוח זה, הוא אי הצורך להשתתפות עצמית ברכישת התרופות (או שמשלמים סכום מסוים, אך זעום), כך שאין תשלומים נסתרים במהלך כניסת הביטוח לשימוש.

זקוקים לעזרה בחיפוש אחר ההצעה המשתלמת ביותר? אנחנו ב- Trusty מתמחים בהשוואת מחירי ביטוח ונשמח לסייע לכם למצוא את ההצעה המתאימה ביותר עבורכם.

האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.