trusty logo
trusty logo
1914 0

ביטוח בריאות לעובדים זרים

עובדים זרים אינם תושבי המדינה, ועל כן הם אינם זכאים לזכויות ביטוח בריאות על פי חוק ביטוח

לירון  גרין
מאת: לירון גרין כתבת מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 01.04.2019 19:34

ביטוח בריאות לעובדים זרים ותיירים - מה זה ומתי זה חובה?

תחום העסקת עובדים זרים נפוץ מאוד בישראל, במיוחד מטפלים ומטפלות לאנשים סיעודיים ונכים הזקוקים להשגחה צמודה בכל שעות היממה. אולם, העסקת עובדים זרים יכולה להיות גם חלקית, כלומר עובד ניקיון, לכמה שעות שבועיות, מטפלות לילדים וכך הלאה. על פי החוק, עובדים זרים אינם זכאים לקבל טיפולים רפואיים בישראל, יחד עם זאת, על כל מעסיק חלה חובה לבטח את עובדיו בביטוח רפואי, כך שאם הוא יזדקק לקבלת טיפול רפואי, הוא יהיה זמין עבורו. פוליסה זו מיועדת לעובדים זרים בישראל, בין אם הם חוקיים ובין אם לא.

מהו ביטוח תיירים?

בשונה מביטוח בריאות לעובדים זרים, ביטוח תיירים חל על תיירים השוהים בישראל לתקופה מסוימת ומעוניינים לקבל שירותים רפואיים בעת הצורך. במקרה זה הפוליסה תכיל קבלת טיפולים רפואיים כמו הוצאות אשפוז, ניתוחים מסוימים, תרופות הקיימות בסל הבריאות, טיפולי שיניים במקרי חירום ועוד. נציין כי ביטוח זה אינו חובה, אך במידה ומדובר על אנשים השוהים זמן מה בארץ, מומלץ לרכוש אותו לשקט הנפשי.

למי מיועד ביטוח עובדים זרים והאם הוא בגדר חובה?

ביטוח עובדים זרים מיועד לעובדים המתגוררים לישראל לזמן מסוים, כאשר את תקופת הביטוח יש לקבוע מראש (לרוב לשנה ויש צורך לחדשו כשלושה חודשים לפני הסיום). על פי החוק, המעביד רשאי לנקות את סכום הביטוח או חלקו ממשכורת העובד עבור הפוליסה. נציין כי במידה ומעסיק אינו מבטח את עובדיו בביטוח בריאות, הוא עובר על החוק וצפוי לקבל קנסות ועונשי מאסר. על הביטוח להכיל את הכיסויים הדרושים למקרה של טיפול רפואי כמו כיסוים להוצאות רפואיות, ביקור רופא, אשפוז בבית חולים, הטסה לארץ המוצא במידת הצורך, תרופות הנמצאות בסל הבריאות, ניתוחים, רפואת חירום ועוד.

לכמה זמן ניתן לרכוש ביטוח בריאות לעובדים זרים או תיירים?

את תקופת הביטוח ניתן לקבוע מראש על פי בחירה, אולם יש צורך להגדיר מראש את תקופת הביטוח, כלומר מתאריך X ועד מועד סיום הפוליסה Y, כאשר על תקופה זו משלמים. עלול הביטוח תחושב באופן יחסי לתקופה זו. כמו כן, בכל זמן נתון ניתן להאריך את תוקף הביטוח על ידי חידוש הפוליסה לתקופה נוספת, חברת הביטוח תאריך את התוקף במידה ולא היה אירועים חריגים. במידה וברצונכם לקצר את הפוליסה בשל חזרתו הפתאומית של העובד הזר או התייר, ניתן לפנות לסוכן או לחברת הביטוח בבקשה מתאימה, אך לעיתים יהיו דמי ביטול על ביטול הפוליסה באמצע תקופה.

מה ביטוח בריאות לעובדים זרים ותיירים אינו מכסה?

מלבד הכיסויים הבסיסים אותם מקבלים העובדים הזרים על פי חוק, ישנם מקרים מסוימים שבהם לא יהיה כיסוי רפואי, אולם המעסיק יכול לרכוש כיסויים נוספים לבחירתו. הביטוח הרפואי אינו כולל השתתפות או כיסוי עבור טיפולים פסיכולוגיים, טיפול במחלה קיימת, בדיקות גנטיות, כיסוי במקרה של תאונות דרכים, לידה, טיפולי פוריות, שירותי סיעוד ועוד. הסיבה לכך שתאונות דרכים אינן מכוסות היא שהעובד מכוסה באופן אוטומטי על ידי המוסד לביטוח לאומי, כך שאין צורך בכך.

מתעניינים בביטוח בריאות לעובדים זרים ותיירים? טראסטי מחברת אתכם לכל סוכני הביטוח הטובים ביותר ומעניקה לכם הצעות מחיר משתלמות במיוחד.


האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.