trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2062 0

על ביטוח מבנה למשכנתא

במסגרת חוזה המשכנתא קיימת חובה לבטח את הנכס עבורו קיבלתם משכנתא כדי לשמור על ערך הנכס מפני נזקים וכדי לפצות את הבנק אם הנכס נהרס באסון כלשהו.

ירון שובל
מאת: ירון שובל כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 29.03.2019 00:35

מה זה ביטוח מבנה למשכנתא?

נטלתם משכנתא מהבנק לרכישת דירה? מסתבר שמעבר לערמת המסמכים שיהיה עליכם לחתום עליהם, תאלצו גם לרכוש ביטוח מבנה וחיים למשכנתא. רכישת דירה ללא משכנתא היא לגמרי רחוקה מהמציאות הישראלית, מחירי הדיור הגבוהים לצד יוקר המחייה בקושי מאפשרים לנו להגיע לסכום ההתחלתי לדירה, ולכן באופן טבעי ניגש לבנק כדי לקבל משכנתא. אך הבנק חששן ודואג לכספו, ולכן יאלץ אתכם לרכוש ביטוח מבנה וחיים. למבנה כדי להבטיח לבנק שבמקרה של אסון טבע, רעידת אדמה, שריפה או נזקי צנרת, חברת הביטוח תכסה את ההוצאות ולא תפשטו רגל. ביטוח חיים יאפשר לבנק לקבל את תשלומי המשכנתא במידה וחלילה נוטל המשכנתא הלך לעולמו.

אז בואו נעשה סדר, מהו ביטוח מבנה למשכנתא ומהו ביטוח חיים?

ביטוח מבנה הוא בגדר דרישת חובה של כל בנק למשכנתאות, וניתן לרכוש אותו דרך הבנק או דרך חברות ביטוח שונות. הביטוח מכסה את המבנה במקרה של נזק מהותי כאשר הסיבות לכך יכולות להיות שונות כמו נזקי שריפה, נזקי הצפה, רעידת אדמה, אסונות טבע, הצפות ועוד. כמו כן, ביטוח המבנה חייב להכיל נזקי צנרת וכיסוי כנגד צד ג'. נזקי צנרת יכולים לגרום נזק של ממש למבנה, ולעיתים גם להרס פנימי וקריסת קירות, ולכן הבנק מחייב לכסות נזקי צנרת. כיסוי צד ג' נועד להבטיח תשלום פיצוי לנזק לצד ג' שיכול להיגרם כתוצאה מנזילה בצנרת, שריפה ובמקרים נוספים.

האם התכולה מכוסה במסגרת ביטוח המשכנתא? לא.

במסגרת ביטוח מבנה למשכנתא, תכולת הבית אינה מכוסה, ועל כן יש צורך לרכוש כיסוי לתכולת הדירה בנפרד. מובן שהבנק אינו מחייב זאת, אולם במקרה של שריפה, פריצה או נזקי טבע תוכלו להיות מבוטחים ולקבל פיצוי כספי. בביטוח התכולה תוכלו להוסיף כיסויים שונים כמו כיסוי לחפצים יקרי ערך, ציוד לצילום וכיסוי חפצים מחוץ לבית כמו תכשיטים.

ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח נוסף שיש לרכוש לטובת נטילת המשכנתא הוא ביטוח חיים, המעניק פיצוי כספי לבנק במידה והלווה הלך לעולמו ואין מי שיחזיר את המשכנתא. במקרה של פטירת אחת מבני הזוג, ניתן יהיה לממש את הפוליסה, כך שהנטל הכספי לא ייפול על הצד השני. את ביטוח החיים ניתן להרחיב בתוספת תשלום, כך שיכלול גם פיצוי לבנק גם במקרים אחרים שאינם מוות כמו במקרה של מחלות קשות, אובדן כושר עבודה, נכות ועוד. חשוב לציין כי תוספת זו אינה יקרה, אך היא מומלצת לאנשים העובדים בעבודה ברמת סיכון גבוהה, לאנשים חולים, מבוגרים וכו', משום שבמקרים אלה ההוצאות עולות, ההכנסות יורדות וקיים קושי לשלם את המשכנתא.

כיצד מתומחרת פוליסת מבנה למשכנתא?

עלות ביטוח מבנה למשכנתא משתנה מלקוח ללקוח, ומתומחרת בהתאם לפרמטרים הבאים; גודל הדירה, מספר החדרים, בית פרטי או קרקע ומיקום הדירה. למיקום הדירה יש השפעה על המחיר, משום שעלות הקמת דירה בבאר שבע שונה מעלות הקמת דירה בהרצליה פיתוח. לעומת זאת ביטוח חיים למשכנתא מתומחר באופן שונה, כלומר על פי גיל המבוטח, האם הוא מעשן או לא, מצבו הבריאותי וכו'.

מתעניינים בביטוח מבנה וחיים למשכנתא? טראסטי מחברת אתכם לכל סוכני הביטוח הטובים ביותר ומעניקה לכם הצעות מחיר משתלמות במיוחד.

האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.