trusty logo
trusty logo
1970 0

למה לי ביטוח סיעודי

תוחלת החיים מתארכת עם השנים ומצריכה אותנו לחשוב על ביטוח סיעודי

ליאור אללוף
מאת: ליאור אללוף כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 18.03.2019 21:48

האם ביטוח סיעודי הכרחי לכולם?

מסתבר שכן תחום ביטוחי הסיעוד נהפך השנים האחרונות לאחד התחומים המדוברים ובצדק. הרפואה המודרנית גרמה לעלייה בתוחלת החיים, בעיקר בקרב אנשים מבוגרים וחולים סיעודיים. רק לסבר את האוזן, כיום מבוגרים סיעודיים חיים יותר בשלוש שנים בממוצע מבעבר, ובמקרה של חולים סיעודיים עם דמנציה הממוצע עולה לכחמש שנים משנים עברו. אומנם מחלות סיעודיות שייכת לגיל, הרוב המוחלט של חולים סיעודיים הם מעל גיל 75, כאשר אחוזים נמוכים מאוד הם מתחת גיל 75. אם כך, הצורך בביטוח סיעודי נעשה הכרחי לכל אחד, וככל שרוכשים את הביטוח בגיל צעיר יותר, כך העלות נמוכה יותר. נציין שכיום ישנם צעירים המגיעים למצבים סיעודיים, הן בשל מחלה מסוימת או חלילה מקרה של תאונה, כלומר אין גרנטי לאף אחד.

מהו ביטוח סיעודי?

ביטוח סיעודי נועד לממן הוצאות רבות הנגרמות למבוטח עקב מצב סיעוד. במקרה זה חברת הביטוח מעניקה פיצוי כספי למבוטח בכל חודש למטרת מימון ההוצאות, כאשר סכום וזמן הפיצוי מוגדר מראש בפוליסה. בהתאם לתנאים אלה, נקבעת פרמיית הביטוח הנגזרת גם מגיל המבוטח ומצבו הבריאותי.

סוגים שונים של ביטוחים סיעודיים

חשוב להבין שישנם סוגים שונים של ביטוח סיעודי. רבים רוכשים ביטוח סיעודי דרך קופות החולים הנחשב לביטוח זול ביחס לביטוחים הנעשים על ידי חברות ביטוח וסוכנים, אולם בביטוח דרך קופות חולים הפיצוי הוא חלקי, כלומר המבוטח יקבל עד סכום של – 5,500 שקלים פיצוי חודשי במידה והחליט להישאר בביתו, ובמידה והחליט לשהות במוסד סיעודי הפיצוי יהיה 10,000 שקלים לחודש. מלבד זאת, זמן הפיצוי מוגבל לפרק זמן של 5 שנים בלבד, כלומר בתום השנים הללו המבוטח לא יקבל פיצויים. ביטוח הסיעוד דרך קופת חולים נחשב טוב, אך נראה כי בשנים הקרובות תתגבש תכנית לפיה כלל ביטוחי הסיעוד יהיו אחידים ומחירם יתייקר באופן משמעותי. כמו כן, ישנם כיסויים שונים והרחבות אותם לא ניתן לקבל דרך פוליסות סיעוד של קופות חולים, לא מבחינת היקף הפוליסה ולא מבחינת הזמן שלה.

התוספות שיש צורך לרכוש לפוליסה הבסיסית

דרך חברות ביטוח וסוכנים ניתן לקבל ביטוח בסיסי והרחבות שונות. בנוסף לכך, דרכם ניתן להשלים את סכום הפיצוי לסכום גבוהה יותר, משום שסכום של 5,500 שקלים לאדם סיעודי הוא נמוך, רק מטפל סיעודי עולה סביב 6,000 שקלים, אם לא יותר. בנוסף לכך במקרה סיעודי קיימות הוצאות כספיות גבוהות כמו התקנת אביזרי עזר, כיסא גלגלים ועוד. כל אלה הם בנוסף לחיתולים, תרופות וההוצאות השוטפות. מלבד זאת, יש צורך להשלים את הפיצוי לאחר 5 שנים. כאמור תוחלת החיים עלתה, וכיום אנשים סיעודיים חיים יותר שנים.

מהי פוליסת סיעוד עם נקודות צבירה? או בשמה המקצועי ערכי סילוק

בביטוח סיעודי ישנו מרכיב מיוחד שאינו קיים באף פוליסה אחרת והוא – מרכיב צבירת נקודות. בכל ביטוח רגיל, במידה ואנו מפסיקים לשלם, הפוליסה לא תקפה. אך בביטוח סיעוד ניתן לייצר סוג של 'פנסיה סיעודית', כלומר לצבור אחוזים של זכויות, כך בגיל מסוים ניתן להפסיק לשלם ועדין להיות מכוסים בביטוח סיעודי על אותם אחוזי זכויות שנצברו לנו. אחוזי הצבירה הם בין 2-3% בשנה, תלוי בגיל רכישת הפוליסה.

מעוניינים לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית מסוכן ביטוח? אנו בטראסטי מחברים אתכם לכל סוכני הביטוח, כדי שתיהנו מביטוח סיעודי מותאם אישית. לפרטים נוספים >>>

האם המאמר עזר לך?
1עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.