trusty logo
trusty logo
1842 0

עלילותיו של המבוטח מול חברות הביטוח

פיצוי, כיסוי, רצוי, מצוי ומה שביניהם-כמה שאנחנו אוהבים ביטוח

קובי לביא
מאת: קובי לביא כתב המערכת

פורסם: 06.03.2019 22:04
תשלום פיצוי חלקי או סירוב לתשלום פיצוי מצד חברות הביטוח, דמי ניהול גבוהים ממה שסוכם, קיזוז תגמולי ביטוח חיים בגלל עניינים בירוקרטים, העלאת גובה הפרמיה החודשית של הפוליסה בניגוד לסיכום הראשוני, כפל דמי ביטוח ועוד, הם רק חלק מהמקרים שלקוח הקצה- המבוטח עשוי להיתקל בהם, בהתנהלות ישירה מול חברות הביטוח.
תשלומי הביטוח, הם חלק מסל ההוצאות החודשי של כל משק בית בישראל. ובניגוד לתחומי חיים אחרים, ככול הנוגע לרוב סוגי הביטוח, אנחנו איכשהו מעדיפים לשלם ולשכוח... שלא נצטרך. אף אחד לא אוהב לחשוב על השימוש בביטוחים.
עם זאת, לעיתים החיים קורים ו... צריך. ולא רק בקטסטרופות, חלילה, לעיתים גם בדברים שבשגרה, כמו הליך רפואי פשוט יחסית, או נזק קטן לדירה, גורר את מימוש זכותנו לפיצוי ביטוחי; וכאן, בהרבה מהמקרים, לצערנו, ההתנהלות ישירה שלנו, המבוטחים, אל מול חברות הביטוח, יכולה לגרור הרבה התעסקות מיותר, ותחושת תסכול...
אז למה זה קורה, בעצם?

הסעיף שיביא לכם את הסעיף...

גם בחברות המנסות לייעל את השירות וחוויית המבוטח, לעיתים קורים מקרים כגון אלו, והסיבה העיקרית לכך היא- מורכבותו של עולם הביטוח. ישנם מקרים, בהם מילוי לקוי של סעיף אחד בטופס בריאות, למשל, עשוי לגרור מתן פיצוי חלקי, או סירוב למתן פיצוי למבוטח, בעת התביעה. ככול שמדובר בביטוח רגיש ומורכב יותר, כך אנו המבוטחים, עשויים לפספס משהו, שעשוי לגרום לנו לא מעט עגמת נפש בעתיד. אז נניח שקרה מקרה, ואין לנו סוכן שייתן לנו את הגב והליווי המקצועי אל מול חברת הביטוח, מה אז?

לא בקטע אישי...

אם מצאנו את עצמנו בבעיה מהסוג הזה, כאן נצטרך להתנהל מול חברת הביטוח בניסיון לפתור את הבעיה. כל מי שנתקל אי פעם בסיטואציה, וודאי מכיר את ההרגשה... זה להתנהל מול גוף מורכב, מסועף, שהסיכוי להגיע למישהו שייקח את המקרה שלך וילווה אותו לאורך כל הדרך, הוא כמעט אפסי.

פיצוי, כיסוי, רצוי, מצוי ומה שביניהם

אז לרוב, אתה מתבקש להמציא טפסים כאלו ואחרים... בזמן שאתה שולח את הטופס, אין לך תמיד דרך לדעת האם הוא אכן התקבל והועבר לטיפול, וכעבור כמה ימים אתה עשוי למצוא מכתב בדואר, שמבקש ממך להמציא את הטופס שכבר שלחת... אז אתה מנסה לחשב האם הוא נשלח לפני או אחרי ששלחת את הטופס המבוקש, וכן הלאה... כשכול זה קורה כאשר אתה במצב שאתה זכאי לקבל פיצוי, אחרי ששילמת במשך שנים, הסיטואציה הזו יכולה להיות מאוד לא נעימה...

אם כבר ביטוח, אז הולכים על בטוח

בכל ביטוח שתעשו בחיים, יש כל כך הרבה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון, שאלות שצריך לשאול ותנאים שיש לברר ולהכיר לעומק- שבדיוק לכך הוכשרו סוכני הביטוח. יש כאן מומחיות הנלמדת לאורך זמן, שפשוט לא הגיוני לפסוח עליה.... יתרה מכך, גם מומלץ לבדוק אודות סוכן הביטוח שאתם בוחרים ללכת אתו, בדיוק כפי שאתם בודקים בעלי מקצוע בכל תחום אחר. סוכן מורשה, מיומן ובעל ניסיון, יידע להבטיח את התמורה האופטימאלית לכספכם. הוא יידע איך לנהל את הביטוחים שלכם באופן מושכל וחכם, כך שישרת את הצרכים שלכם, ויעניק לכם הרבה ביטחון, שקט נפשי ופניות להשקיע את עצמכם בדברים החשובים באמת- בבריאות, עשייה, שמחה ואיכות חיים.

האם המאמר עזר לך?
2עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.