trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

400 0

מידע שחייבים להכיר על ניתוחי ברכיים

במאמר הבא נסביר מה אפשר לעשות במצב של כאב, למה הברכיים מועדות לפורענות ואיך נראה תהליך ההחלמה. מיד מתחילים.

מירב שילר כתבת מגזין טראסטי
מאת: מירב שילר כתבת מגזין טראסטי

פורסם: 31.12.2023 18:28

כדי שנוכל לחיות חיים מלאים, אנחנו צריכים ללמוד איך לשמור על הגוף שלנו בריא. בלי השלד, העצמות, לא נוכל לעשות למעשה שום דבר. התנועה בעצמות נקבעת על ידי המפרקים. מפרק הברך הוא מפרק רגיש, כזה שיכול לספוג לא מעט זעזועים לאורך הזמן וכזה שאנחנו צריכים ללמוד איך לשמור עליו. לא במקרה אנחנו רואים אחוזים גבוהים באוכלוסייה סובלים מבעיות שונות וכאבים במפרק. במאמר הבא נסביר מה אפשר לעשות במצב של כאב, למה הברכיים מועדות לפורענות ואיך נראה תהליך ההחלמה. מיד מתחילים.

כמה מילים על המפרק עצמו

כאמור, מפרק הברך הוא זה שאחראי על התנועה לאורך הרגל. הוא המפרק המחבר בין השוק ובין עצם הירך. אם נכנס פנימה, נראה מפרק אובלי. מה זאת אומרת? מפרק אשר מזכיר בצורה שלו 'מכתש ועלי'. בסוף עצם השוק יש כמו 'קערה קטנה', עליה מורכב כדור, הממוקם בקצה של מפרק הירך. בין העצמות יש רקמה קשיחה העונה לשם סחוס. לה תפקיד חשוב במניעה של חיכוך נטול בקרה בין שתי העצמות. מסביב יש לנו שורה של כלי דם, שרירים, רצועות שריר וכן הלאה. למה הברכיים נוטות להישחק במהירות לאורך השנים? משום שהן לא משמשות רק עבור כיפוף וישור, אלא, משום שהן בולמות זעזועים. בכל צעד שלנו ובכל רגע בו הרגליים באות במגע עם הקרקע, הברך סופגת את הזעזוע הנלווה לכך. לכן, לאורך השנים, אנחנו רואים את הברך הולכת ונשחקת. מה שמסב תחושה של כאב עז ואי נעימות בקרב הסובלים מהתופעה.

מה התסמינים של מחלה במפרק הברך

בדרך כלל דלקות ומחלות שונות, יובילו להתפתחות כאבים עזים. במקרים מסוימים הברך תהיה נוקשה בשעות הבוקר או הלילה, מגורה ולא פעם גם נפוחה. משום שלא פעם הסובלים מהתופעה חושבים לעצמם כי 'לא נורא לסחוב קצת את הכאב', הם לא מטפלים בבעיה בזמן, מה שבפועל מביא בדרך כלל להחמרה קיצונית במצב.

מי נמצאים בסיכון גבוה לסבול מהתופעה

באוכלוסיה ישנן קבוצות אשר עלולות לסבול במידה רבה יותר מכאבים בברכיים. בין היתר נמצא שם את בני הגיל השלישי, אשר מדווחים לא פעם על כאבים בברכיים. בהמשך, מי שסובלים מעליה משמעותית במשקל, בין אם בשל היריון או בגלל נטיה גנטית יסבלו מהתופעה. המשקל מכביד על הברכיים אשר צריכות לסחוב יותר. ספורטאים המתאמנים בעצימות גבוהה יכולים לשחוק את המפרק וכן הלאה. בכל המקרים הללו, אם אתם חשים כאבים כדאי לפנות לקבלת מענה רפואי. כאמור, אם לא נתייחס לבעיה בזמן לא רק שלא נגיע לפתרון, אלא המצב רק ידרדר ויחמיר.

מתי נדע כי יש לקיים ניתוח

אם ביקשתם סיוע של אורטופד מומחה ברכיים, אתם כבר נמצאים בידיים טובות. אורתופד מומחה ברכיים בדרך כלל ינסה לעזור בדרכים חלופיות ולא ישר יציע ניתוח. איזון תרופתי יכול להביא להקלה משמעותית בתחושת הכאב, בנוסף, קיום אורח חיים מאוזן והתעמלות באופן המותאם לצרכים של המטופל יכול להביא להקלה משמעותית גם כן. ניתוח החלפת ברכיים הנעשה על ידי אורתופד מומחה ברכיים זו לא פרוצדורה חריגה. בישראל בכל שנה מתקיימים כ 6000 ניתוחים מהסוג הזה. במהלך הניתוח, מחליף המנתח את החלקים השחוקים בברך בחלקים סינטטים. אל דאגה, מדובר על חלקים אשר יוצרו בתנאי מעבדה סטרילים ומתאימים בדיוק למבנה הברך שלכם. הניתוח עצמו נעשה בהרדמה מלאה וכאמור, הוא לא נחשב מסוכן בכלל. כן היינו ממליצים לשריין את הימים לאחר הניתוח להחלמה והתאוששות. בהמשך, מומלץ לחזור בהדרגה לפעילות ספורטיבית המותאמת למצבכם. כדי להרגיל את המפרק למציאות החדשה.

אל תשארו לבד להתמודד עם הכאבים

אם אתם סובלים מכאבים כאלו ואחרים, אתם ממש לא צריכים להישאר עם זה לבד. פנו לקבלת מענה מקצועי במהירות. כדי שתרגישו פשוט, הרבה יותר טוב.


האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.