trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

1686 1

האם חברות הביטוח דואגות למבוטחים שלהם

רשות שוק ההון והביטוח ערכה לאחרונה בדיקה בקרב חברות הביטוח השונות בישראל וכל חברה קיבלה ציון על ההתחשבות שלה במבוטחים שלה.

עמית הילל
מאת: עמית הילל כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 01.12.2020 16:02

משבר הקורונה בהחלט שינה סדרי עולם, ובמיוחד הפחית את הקילומטרז' של הרכב שלנו. אנשים מן הסתם עובדים יותר מהבית ופחות מזיזים את רכבם נוסעים, מה שהופך את הכבישים לפחות פקוקים פחות זיהום אוויר, ואפילו ישנם כאלה שבהחלט מתאמצים כדי להוציא לפחות פעם בשבוע את הרכב מהחניון הביתי.

עד כמה חברות הביטוח בישראל מתחשבות בהקשר למצב החדש שנוצר בשל משבר הקונה covid19 וההשפעה העקיפה שלו על הרגלי הנסיעה שלנו?

טרסטי מביאה בפניכם את כל הנתונים של רשות ההון והביטוח שערכה בדיקה בנושא לאחרונה.

בואו נתחיל ונציג לכם מעט נתונים במספרים:

על כבישי ישראל נוסעים כיום כ-2.9 מיליון רכבים (כן כן זה מספר עצום) כל רכב שכזה מן הסתם הם לקוחות של חברות הביטוח כמובן מבוטחים בביטוח רכוש, שיכול להיות ביטוח מקיף, וביטוח צד ג' וכמובן ביטוח חובה.

על פי נתוני רשות שוק ההון והביטוח היקף הפרמיות (תשלומי הביטוח שמשלמים המבוטחים) של הביטוחים הללו עומד על כ- 8.5 מיליארד שקלים (נכון לשנת 2019).

נתון חשוב לא פחות שלעומת זאת, היקף תשלומי התביעות השנתי המשולם חזרה למבוטחים מטעם חברות הביטוח עומד רק על 6 מיליארד שקלים (נכון לשנת 2019), מה שכנראה משאיר בחברות הביטוח השונות נתך רווחים לא קטן שאמור להתגלגל בצורה אחרת למבוטחים שלהם.

בואו נראה את המגמות החדשות עקב המשבר ובכלל באופן כללי...

 

  • כיום קיימות פוליסות המתומחרות בהתאם להיקף הנסיעה המצומצמות (נסעת שילמת לא נסעת לא שילמת), מה שגורם לפגיעה במבוטח שמשתמש ברכבו באופן מועט באופן כללי ואינו תחת כיסוי פוליסה כזו.
  • כיום בוצעה הרחבת של נהג מזדמן כדוגמת נהג צעיר המאפשרת הוספה והסרה של הנהג באופן דיגיטלי בהתאם לצורך, על בסיס טווח זמנים קצר, החל מתשלום לפי נסיעה ועד רכישת הכיסוי למספר ימים, בהתאם לצרכי המבוטח. מלבד זאת, אפשר לרכוש את ההרחבה הזמנית באופן מידי ובצורה דיגיטלית.
  • עוד מגמה כללית; פוליסות הכוללות הקלות בתהליך ההשבתה כבר בשלב המכירה ראשוני, מותאמות למצב הקיצון בו אנו נמצאים, הלו הוא משבר הקורונה. מה זה אומר? המגמות החדשות שנוצרו עקב המשבר לצד המגמות הקודמות לו, מסייעות לנו המבוטחים לצלוח את המשבר וליהנות מהקלות המותאמות למצב החדש. מהי מטרת בדיקת מדד הסולידריות של רשות שוק ההון והביטוח?
  • לצורך העלאת המודעות בקרב מבוטחים, כך שיוכלו להכיר את ההטבות שניתנו למצב החדש שנוצר. לצורך עידוד מוצרים חדשים לבחירת המבוטח, הרי כעת נוכל לדעת את המגמות החדשות כפי שציינו כאן.
  • שיפור השירות למבוטחים וחיזוק מעמדם בכל הקשור לביטוח רכב.
  • הגברת התחרות בשוק בין חברות הביטוח, כך שכעת במצב הקיצון חברות ביטוח ישפרו את התנאים למבוטחים.
  • הגברת הנכונות מטעם חברות ביטוח לבצע גמישות בזמן משבר כלכלי ודווקא עכשיו עקב משבר הקורונה.

מה למעשה בדקה רשות שוק ההון בהקשר למדד הסולידריות בקרב מבוטחים?

•הטבות כלכליות למבוטחים

•הטבות כלכליות בעסקאות חדשות

•הטבות בתנאי הביטוח בתקופה הזו

רשות ההון ניקדה את פעולותיהן של חברות הביטוח בהתאם לשלושת הקטגוריות הללו, והעבירה קובץ ניקוד במטרה להגביר את השקיפות כלפי המבוטחים.

הניקוד המוצג כאן לפניכם:

מן הנתונים ניתן לראות כי חברות הביטוח הדיגיטליות ליברה קיבלו ציון מהגבוהים שבחברות הביטוח, מה שמחזק את ההבנה של חברות הביטוח השונות להשקיע הרבה יותר בשירותים דיגיטליים עבור המבוטחים שלהם. חברות הביטוח כלל והראל קיבלו את הציון הגבוה ביותר מבין חברות הביטוח השונות מה שמחזק אותם מול המבוטחים שלהם.

ניתן לראות כי חברות הביטוח שקיבלו יחסית את הציון הנמוך ביותר מבין חברות הביטוח במדד הסולידריות הינן חברות הביטוח מגדל וביטוח חקלאי ואחריהן באותו ציון של 4 חברות הביטוח שירביט, מנורה ואיילון.

שאר חברות הביטוח הישירות קיבלו ציון דומה של 5, מה שאומר כי בסך הכול חברות הביטוח צריכות ללמוד מהנתונים ולהשקיע יותר בסולידריות עבור המבוטחים שלהם. 


האם המאמר עזר לך?
3עזר מאוד
1די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.