trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

1134 0

מה עושים עם הביטוח והחיסכון בחל"ת או באבטלה?

בתקופה של אי וודאות חשוב לא להזניח את הפנסיה שלכם

לירון  גרין
מאת: לירון גרין כתבת מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 21.05.2020 17:51
משבר הקורונה גרם לקצת יותר ממיליון ישראלים לצאת לחל"ת, או לקבל מכתב פיטורין, ולכן עולות לא מעט שאלות לגבי רצף הביטוחים והחסכונות. אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות, על מנת שתוכלו לשמור על רצף ביטוחי ועל החסכונות הקיימים, גם בימים אלה. יותר ויותר מעסיקים מוצאים עצמם מול שוקת שבורה בשל משבר הקורונה, הם נאלצים לצמצם בהיקף ההוצאות ולהוציא את העובדים לחל"ת, ואף במקרים מסוימים לפטר עובדים מסורים. על מנת שלא לאבד את הזכויות הרבות, עליכם העובדים לפעול בצורה חכמה. ראשית, נציין כי חל"ת היא חופשה בה העובד אינו מקבל שכר, אך יחסי עובד-מעסיק נשמרים בתקופה זו, כלומר המעסיק ממשיך לשלם ביטוח לאומי וביטוח בריאות. אך החל מהחודש השלישי על העובד לשלם בעצמו, ולכן אם יצאתם לחל"ת לתקופה שמעל חודשיים, בררו את עניין התשלום.

מה קורה עם קרנות הפנסיה שלנו בתקופת חל"ת?

בתקופת החל"ת המעסיק מפסיק להפריש עבור העובדים הפרשות לקרן הפנסיה ולקרנות השתלמות. קרנות אלה כוללות ביטוחים שונים כמו חיסכון לגיל הפרישה, אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים וכו'.

מה עושים על מנת להמשיך את הכיסויים?

על מנת שכיסויים ימשיכו כרגיל, על העובד לשלם את דמי הביטוח בעצמו, כלומר את הביטוח מנהלים ואובדן כושר העבודה. אולם, קרן הפנסיה באופן אוטומטי שומרת על הכיסוי הביטוחי ל-5 חודשים מיום ההפקדה האחרונה של המעסיק, ולכן ניתן יהיה להאריך את הכיסויים לתקופה נוספת של עד 19 חודשים (במקרה שהעובד פוטר ממקום העבודה).

עם זאת, כדאי להבין שקיימות 2 סוגי קרנות פנסיה:

קרן פנסיה וותיקה – קרן זו נשמרת בחודשיים הראשונים, ולאחר הפסקת ההפקדות הכיסוי הביטוחי נשמר. לאחר חודשיים, על העובד לפנות לחברה בה מנוהלת הקרן ולשלם באופן פרטי.

קרן פנסיה חדשה - קיים הסדר אוטומטי ל-5 חודשים, כאשר התשלום נגבה מיתרת החיסכון שנצברה. לאחר 5 חודשים, יש לפנות לחברה בה מנוהלת הקרן על מנת לשלם באופן פרטי.

מה קורה עם ביטוח המנהלים בתקופת חל"ת?

בפוליסות ביטוח חיים וותיקות שנרכשו עד שנת 2003 - לא קיים הסדר ריסק אוטומטי, ולכן מייד עם ההוצאה לחל"ת יש צורך לפנות לחברת הביטוח על מנת להסדיר ריסק זמני בתשלום פרטי על מנת להמשיך את הפוליסה. פוליסות חדשות שנרכשו החל מ- 1 לינואר 2004 – בחלק מחברות הביטוח (מגדל, כלל, הפניקס ומנורה) קיים ריסק אוטומטי לתקופה של 3 חודשים, וזאת בכפוף לתשלום עלות הכיסוי הביטוחי מתוך צבירת החיסכון.
במקרה של פוליסה מסוג זה, יש לפנות לחברת הביטוח כ- 3 חודשים לאחר ההוצאה לחל"ת או הפיטורין.

קיימות הטבות בנושא בעקבות המשבר? וודאי.

חלק מחברות הביטוח הגדולות מעניקות שלושה חודשי ריסק שיחולו בעת יציאת העובד לחל"ת - על חשבונן.
זהו בהחלט צעד מבורך שמקל מאוד על העובדים וכיום משתתפות בצעד המבורך הזה 4 חברות ביטוח; חברת מגדל, הפניקס, כלל ומנורה.

החשיבות של שמירה על החיסכון הפנסיוני בתקופה זו ישנה חשיבות רבה לשמירה על הרצף הביטוחי, שכן אי שמירה על רצף יכול לגרום לאיבוד הזכויות, וחבל. עליכם לדעת שברגע שהמעביד אינו משלם משכורת לעובד הפוליסה נעצרת, ולעיתים לא ניתן לחזור לתנאים הקודמים, במיוחד בפוליסות ותיקות שאינן קיימות בשוק. נכון שהכסף נצבר, אך קטיעת הביטוח גורם לאיבוד זכויות בפוליסות ישנות וטובות שכבר אינן קיימות. כמו כן, כפי שאמרנו, המעסיק אינו משלם פרמיה לביטוחים שונים הנכללים בקרן הפנסיה, כמו אובדן כושר עבודה וביטוח המנהלים.
בכל מקרה, אנו ממליצים לעובדים שיצאו לחל"ת או פוטרו ממקום עבודתם לבדוק את הביטוחים והחסכונות מול חברות הביטוח והקרנות. נציין שמוקדי השירות מעניקים שירות גם בימים אלה.

האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.