trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2169 0

נהג צעיר בבית, מה חשוב לשים לב בביטוח הרכב

לנהגים צעירים יש סיכוי גבוה יותר, מבחינה סטטיסטית, להיות מעורבים בתאונות דרכים. עקב כך יש להם גם ביטוח המותאם לגילם. מי נחשב לנהג צעיר ואיך הביטוח עובד?

טל חיים
מאת: טל חיים כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 06.05.2020 18:41
מה זה ביטוח לנהג צעיר?

הוצאת רישיון של אחד הילדים מלווה מצד אחד בהרבה שמחה מצד ההורים, שיכולים סוף כל סוף ליהנות מזמן פנוי מכיוון שהם לא צריכים להסיע את הילדים לכל מקום, אך מצד שני מתלוות לתחושות השמחה גם הרבה חששות. נהיגה ברכב היא דבר מסוכן, ומי שעדיין לא צבר שעות נהיגה רבות וניסיון על הכביש, נמצא בסיכון גבוה יותר לביצוע תאונות. דבר אחד בטוח – זה הזמן לדאוג לביטוח רכב לנהג צעיר. ביטוח זה הוא רלוונטי למי שעדיין לא מלאו לו 21 שנים, כשבחלק מחברות הביטוח גם מי שעדיין לא מלאו לו 24 שנים נחשב כנהג צעיר. במידה ורוצים לעשות ביטוח לכל המשפחה, ולכלול את הנהג הצעיר בתוכה, יש לשקול זאת שנית, מכיוון שהפרמיה של הביטוח נקבעת לפי וותק הרישיון של הנהג הצעיר ביותר הנוהג ברכב – מה שמעלה את הסיכון לתאונות בצורה משמעותית, וכך משפיע על המחיר של הביטוח בהתאם.

מדוע מחיר הפוליסה יקר משמעותית?

פוליסת רכב לנהג צעיר היא יקרה באופן משמעותי מפוליסה רגילה לנהג חדש, או לנהג רגיל, זאת עקב הסיכונים הכרוכים בביטוח של נהגים צעירים, שמעורבים באופן מוכח (לפי סטטיסטיקות של משרד הרישוי) ביותר תאונות דרכים מאשר נהגים אחרים בישראל. סיכונים אלה נובעים עקב ניסיון מועט בנהיגה, שיקול דעת מוטעה, ואי יכולת בהערכת סיכונים בכביש. מכיוון שאלה מסכנים את שאר הנהגים על הכביש, מן הראוי שהם ישלמו (או הוריהם) יותר כסף על פוליסת הביטוח. עקב כך, מחיר ההשתתפות העצמית היא בהתאם גם גבוהה יותר, במקרה והתרחשה תאונה. עם זאת, מכיוון שחברות הביטוח בודקות את עבירות התנועה של הנהג (בעזרת גיליון עבירות התנועה), אם יש כאלו, הן יכולות להתאים את הפוליסה בהתאם להתנהגותו. כך שמשתלם בהחלט להקפיד על נהיגה זהירה ובטוחה, ובנוסף לחסוך מאות אלפי שקלים בשנה.


גובה דמי השתתפות עצמית

כמו בהרבה פוליסות ביטוח, יש מה שנקרא ״דמי השתתפות עצמית״, שאותם המבוטח צריך לשלם, לפני שהביטוח ישלם את שאר הוצאות הנזק. סכום דמי ההשתתפות העצמית בביטוח לנהג צעיר משתנים בהתאם לרמת הסיכון בביטוח. ניתן להשיג פרמיה זולה יותר, במידה ודמי ההשתתפות העצמית גבוהים יותר במקרה של נזק, אך לא בטוח שאפשרות זו היא משתלמת. כמו בכל הביטוחים, גם כאן יש להשוות מחירים.

שירותים נוספים הכלולים בפוליסה

להורים המעוניינים לחסוך בביטוח, צריכים בראש ובראשונה ללמד את ילדיהם איך לנהוג בצורה נכונה ואחראית, ולהזהיר אותם משימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה לדוגמה. מעבר לחשיבות הרבה של החינוך המשפיע על כלל הנהגים בכביש, הם יכולים לחסוך כסף רב כשחברות הביטוח יבדקו את ביצועי הנהיגה שלהם. נהגים צעירים שמקפידים על נהיגה זהירה יתוגמלו גם בהתאם. שנית, ישנן אופציות בחלק מהחברות, לחסוך ביוקר הביטוח על ידי תשלום על ביצועי נהיגה בפועל בלבד, לא משנה באיזה רכב בוצעה הנהיגה. על ידי שימוש באפליקציה המותקנת ברכב ניתן לעקוב בזמן אמת כמה זמן נמשכה הנהיגה והאם היו תקלות בדרך. פתרון זה מאפשר גמישות רבה להורים ולנהגים הצעירים כאחד.

זקוקים לעזרה בחיפוש אחר ההצעה המשתלמת ביותר? אנחנו ב- Trusty מתמחים בהשוואת מחירי ביטוח ונשמח לסייע לכם למצוא את ההצעה המתאימה ביותר עבורכם.

האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.