trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2189 0

חברות הביטוח מתחילות להיבהל מההשלכות של מחלת הקורונה

מגפת הקורנה הכניסה המון שינויים לחיים של כולנו, וניראה כי היא תכניס גם שינויים בפוליסות של חברות הביטוח

רמי בר סימן טוב
מאת: רמי בר סימן טוב כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 26.04.2020 19:54
החשיבות של ביטוח חיים בימי הקורונה

הקורונה כאן, כך גם האי וודאות האופפת באוויר והצורך לשמור על הביטחון הכלכלי של המשפחה. ביטוח חיים הוא אחד הביטוחים החשובים לתקופה זו, ומאפשר לקבל פיצוי במקרה של חלילה מוות, וכך מאפשר למשפחה לשמור על רמת החיים נאותה. בואו נראה מהי החשיבות של ביטוח חיים, וכמה דגשים לרכישה נכונה. במקרה מצער של מוות מכל סיבה, ביטוח חיים מאפשר למשפחה לקבל סכום כסף כתחליף להכנסה של אחד מבני הזוג, וכך להגן על איכות החיים. אומנם שיעורי התמותה מנגיף הקורונה נמוך מאוד בישראל, אך עדיין אנשים רבים ממהרים ובצדק לרכוש פוליסת ביטוח חיים. רק נציין שכרגע לא קיים צפי להתייקרות ביטוחי החיים, עם זאת מסתמן שיהיו בעתיד הצהרות בריאות לביטוחי חיים, אשר יכללו החרגה למי שחלה בקורונה. הנספח אומנם טרם אושר סופית, אולם די בכך כדי להצטייד בביטוח חיים לכל מקרה.

מה חשוב לבחון טרם רכישת ביטוח חיים?

עלות הפרמיה החודשית – ביטוח חיים הוא פשוט יחסית, ואינו כולל תוספות ושדרוגים שונים, אלא פיצוי כספי במקרה של חלילה מוות, הווה אומר שתנאי הפוליסה יהיו זהים ברוב חברות הביטוח. זו הסיבה שהתשלום החודשי של הפוליסה מהווה פרמטר חשוב בעת הרכישה, ולכן מומלץ לבחון כמה הצעות מחיר.

שינויים בפרמיה – כידוע, ככל שהגיל עולה, כך גם עולה הפרמיה (התשלום החודשי). מן הסתם כאשר נרכוש ביטוח חיים בגיל צעיר נשלם פחות, ולכן מומלץ בכל כמה שנים לבצע השוואות מחיר ולהחליף פוליסה במידה והתשלום גבוה מאוד.

לשים לב לרפורמות – בתחילת שנת 2019 יצאה רפורמה חדשה בביטוח חיים, וזאת לאור הירידה שחלה בשנים האחרונות בסיכוני התמותה והתארכות תוחלת החיים. בשל כך, דרשה רשות שוק ההון מחברות הביטוח לעדכן את תעריפי ביטוח החיים, אשר הוביל להוזלה משמעותית המגיעה לכ- 30% מהפרמיה החודשית. אם כך, במידה ורכשתם ביטוח טרם מועד זה, מומלץ לבחון מחדש את המסלולים ולחסוך מאות ואפילו אלפי שקלים בשנה.

לבטח רק בחברות גדולות – דגש נוסף הוא לרכוש ביטוח חיים רק בחברות עם גב כלכלי חזק, על מנת שניתן יהיה לפדות את הכסף בבוא היום, בתקווה כמובן שלא נזדקק לו.

ביטוח חיים ריסק

ביטוח חיים ריסק הוא הוא אחד הכיסויים הנפוצים, מכיוון שהוא מבטיח פיצוי כספי למוטבים של בעל הפוליסה. למעשה, הריסק הוא שבמידה והפוליסה לא נוצלה עד לסיום הפוליסה, המבוטח לא יקבל כסף, מכיוון שהכיסוי אינו כולל מרכיב חיסכון. הפיצוי במקרה של ביטוח ריסק יהיה חד פעמי לפי גובה הכיסוי שנקבע מראש בפוליסה, ואותו מקבלים המוטבים בצורת תשלומים חודשיים או כסכום פיצוי חד פעמי. ביטוח חיים ריסק מכסה כמעט את כל מקרה המוות, ובניהם גם חלילה מוות כתוצאה מוירוס הקורונה. ביטוח ריסק גם נפוץ בביטוח מחלות קשות ונועד להעניק למבוטח פיצוי כספי במקרה של אחת המחלות הרשומות בתנאי הפוליסה. במקרה של גילוי מחלה קשה, המשפחה מתמודדת עם אובדן ההכנסות, לצד הוצאות נלוות למחלה, לדוגמה בן הזוג תומך ומפחית שעות עבודה או מתפטר מעבודתו לצורך טיפול בחולה. זו הסיבה שפיצוי חד פעמי יכול לסייע מאוד במקרים של גילוי מחלה קשה.

דגשים לרכישת ביטוח ריסק:

כאשר רוכשים ביטוח ריסק, כדאי לקחת בחשבון את הצרכים הביטוחים, את הרצף הביטוחי, גובה הפיצוי במקרה של מוות או אובדן כושר עבודה, וכך להחליט איזה סוג ביטוח לרכוש. השאלה הנפוצה בעת הרכישה היא – האם הנכם מסתפקים בביטוח ריסק, או שברצונכם לשלב פוליסת ביטוח חיים עם מרכיב חיסכון. מובן שביטוח ריסק אינו כולל מרכיב חיסכון, ולכן יש לשקול מה מתאים לכם. כמו כן, יש לשקול אם ברצונכם לקבל פיצוי כספי חד פעמי, או קצבה חודשית, מה שאפשרי בביטוח ריסק.

לבדיקה והתאמת פוליסת ביטוח חיים, השאירו פרטים והסוכנים של טראסטי יחזרו אליכם >>>

האם המאמר עזר לך?
1עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.