trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

1831 1

מהו ביטוח ריסק ולמי הוא רלוונטי?

משפחות שלמות עלולות לקרוס כלכלית במידה והמפרנס העיקרי נפטר, ובמיוחד אם מדובר במוות פתאומי ולא צפוי. במקרים טראגיים כאלה ביטוח ריסק משמש כגלגל הצלה משמעותי למשפחה כולה.

אדי אזולאי
מאת: אדי אזולאי פארטו ביטוח פיננסים

פורסם: 08.04.2019 17:34

ביטוח חיים למקרה מוות (ביטוח ריסק)

משפחות שלמות עלולות לקרוס כלכלית במידה והמפרנס העיקרי נפטר, ובמיוחד אם מדובר במוות פתאומי ולא צפוי. במקרים טראגיים כאלה ביטוח ריסק משמש כגלגל הצלה משמעותי למשפחה כולה.

מהו ביטוח ריסק ולמי הוא רלוונטי?

אנשים רבים עלולים להתמודד במהלך חייהם עם מקרים לא צפויים, שיכולים להתרחש בכל עת. בין אם מדובר במחלה קשה או סופנית, תאונה קטלנית או חס וחלילה, מקרה מוות – מכל אירוע כזה מושפעים אנשים רבים, ובעיקר המשפחה הגרעינית – אשתו וילדיו של האדם שנפטר. במקרה של מוות, הביטחון הכלכלי של המשפחה נפגע משמעותית ועלול לגרור אותה לבעיות כלכליות, לחובות, ואף למצבים נפשיים לא פשוטים, וכתוצאה מכך לאובדן משמעותי של רמת החיים אליה התרגלו. מעבר לכך, במידה והמצב לא משתפר במהלך השנים, המצב אף עלול להוביל לאובדן הבית במידה וישנה משכנתא שלא ניתן לשלם במלואה. ביטוח חיים למקרה מוות, הידוע יותר בשם ביטוח ריסק – נועד על מנת להימנע ממקרים כאלה, ולספק רשת הגנה למשפחה השכולה (שימו לב שהביטוח לא תקף במקרה התאבדות). ביטוח חיים למקרה מוות הוא ביטוח משמעותי וחשוב, שאמנם לא ינחם את המשפחה האבלה, אבל בהחלט יקל עליהם כלכלית ויגן עליהם מפני קריסה.

יתרונות משמעותיים בביטוח ריסק

ביטוח חיים למקרה מוות הוא רלוונטי בעיקר למי שיש לו משפחה וילדים קטנים. גם אם נושאים כאלה אינם נעימים, ואנחנו מעדיפים לפעמים לדחוק הצידה מחשבות נוראיות שכאלו, כל אחד מאתנו צריך להקדיש זמן בחיפוש אחר הביטוח שמתאים לו ביותר ושיגן על בני המשפחה בצורה האופטימלית ביותר. לחברות הביטוח השונות יש מסלולים שונים עם הטבות שונות ומגוונות, כולל הרחבות שונות לביטוח חיים למקרה מוות. זהו יתרון למי שמעוניין להיות גמיש בבחירת הביטוח שלו בהתאם לצרכי המשפחה. לדוגמה, לזוג שרכש דירה, ומתכנן לשלם משכנתא למשך 25 השנים הבאות, מומלץ לקחת זאת בחשבון ולרכוש ביטוח חיים שמתאים להלוואה זו.

איך לבחור את סכום הפיצוי?

כשרוצים לבחור ביטוח חיים, רצוי מאוד לעשות מחקר מעמיק, לבדוק ולהשוות בין חברות ביטוח שונות את המודלים השונים שהן מציעות על מנת למצוא את גובה הפיצוי שמתאים בצורה האידיאלית ביותר למשפחה. יש לקחת בחשבון את מספר הילדים במשפחה, אם יש משכנתא על הדירה, ומהו סכום ההשתכרות הנוכחית של שני בני הזוג. יש לשאול: מהן ההשלכות של מוות של אחד מבני הזוג מבחינת רמת החיים במידה ואחד מבני הזוג נפטר? הדבר קריטי ביותר כאשר הילדים עדיין קטנים, מכיוון שההוצאות של המשפחה גדלות משמעותית. כשהילדים גדלים, הצורך בביטוח יורד משמעותית, מכיוון שהם במצב בו יכולים לכלכל את עצמם. לכן יש לחשב את ההוצאות הצפויות ולפי זה לחשב את הסכום המוערך שהמשפחה תצטרך בכל חודש כדי לחיות ברמת חיים סבירה במקרה של מוות. גובה הפרמיה – איך היא מחושבת? הפרמיה החודשית שמשולמת בביטוח משתנה בין מבוטח למבוטח ומושפעת מגורמים שונים כמו גיל המבוטח, שמשחק תפקיד משמעותי בחישוב הפרמיה, מקצועו (ישנם מקצועות הנחשבים בעלי סיכון, ובעקבות כך הפרמיה עולה), מצבו הבריאותי (עישון, מחלות). שימו לב שפערי המחיר לפרמיה בין חברות הביטוח השונות הם גבוהים ביותר ומדובר על הבדלי מחירים משמעותיים (יכול להגיע לאלפי שקלים בשנה) ולכן מומלץ לבדוק היטב באיזה אחת מחברות הביטוח תקבלו את התנאים הטובים ביותר. זקוקים לעזרה בחיפוש אחר ההצעה המשתלמת ביותר?

אנחנו ב- Trusty מתמחים בהשוואת מחירי ביטוח חיים ונשמח לסייע לכם למצוא את ההצעה המתאימה ביותר עבורכם.

האם המאמר עזר לך?
1עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
1כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.