trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2582 0

ביטוח חיים, למה אני צריך את זה בכלל

האם אתם באמת צריכים ביטוח חיים? ואם כן – באיזה סכום? ואיך קונים ביטוח חיים בצורה פשוטה בלי כל מיני תוספות מיותרות

אילנית פנחס
מאת: אילנית פנחס כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 15.03.2019 02:01
ביטוח ריסק - מה זה ואילו ביטוחי ריסק נפוצים בשוק?

ביטוח ריסק הוא אחד הביטוחים שאנו לא רוכשים לעצמנו, אלא לבני משפחתנו. ביטוח ריסק בשמו המוכר יותר הוא ביטוח חיים, כאשר הוא יכיל פיצוי כספי למשפחה במקרה של חלילה מוות ואובדן כושר עבודה הנגרמים כתוצאה מתאונות דרכים, תאונות עבודה, מחלות ומקרים נוספים. חשוב לציין שחלילה במקרה של מוות, המשפחה נותרת לבדה ללא מפרנס (שיכול להיות עיקרי), ועל כן רמת החיים של המשפחה יכולה לרדת.

הדרכים לרכישת ביטוח ריסק

את ביטוח הריסק ניתן לרכוש בשתי דרכים: ביטוח ריסק ללא מרכיב חיסכון, וביטוח ריסק המכיל מרכיב חיסכון. ברוב המקרים, אנשים מעדיפים לרכוש פוליסה הכוללת מרכיב חיסכון, משום שאם הפוליסה לא נוצלה (וטוב שכך) חלק מהסכום נשמר כחיסכון. את הפיצוי הכספי במקרה של חלילה מוות, ניתן לקבל כפיצוי חד פעמי למשפחה, או כפיצוי בתצורת תשלומים הניתן למשפחה מידי חודש לתקופה מסוימת.

הכירו את ביטוחי הריסק הנפוצים בשוק,

את העלויות וההבדלים ביניהם ביטוח ריסק בביטוח חיים – ביטוח זה אינו נפוץ, משום שחלילה במקרה של מוות בטרם עת לא קיים מרכיב חיסכון. במקרה ביטוחי המוטבים הרשומים בפוליסה (או המוטבים החוקיים) יקבלו פיצוי חד פעמי, על פי הסכום שנקבע מראש. במקרה זה לא קיים מרכיב חיסכון, ולכן בתום הביטוח, במידה ולא התרחשה תביעה, המבוטח 'יפסיד' את כספו. עלות ביטוח ריסק בביטוח חיים נקבעת על פי גיל המבוטח, מצבו המשפחתי והיסטוריית מחלות במשפחה. כיום ניתן למצוא פוליסות כאלה במחיר המשתנה רק אחת למספר שנים.

ביטוח ריסק בביטוח גילוי מחלות קשות

ביטוח זה מכיל את התנאים הבסיסיים של ביטוח חיים, אולם הוא מכיל גם תוספת כיסוי במקרה של גילוי מחלה על פי רשימת המחלות המופיעה בתנאי הפוליסה. במקרה של גילוי מחלה קשה, הלקוח יקבל פיצוי חד פעמי על מנת שמשפחתו תוכל להסתגל למצב החדש ולשמור על רמת החיים שהורגלה. נציין כי במקרה של גילוי מחלה ישנן הוצאות כספיות גדולות ולעיתים גם אובדן הכנסות. גובה הפיצוי נקבע מראש בתנאי הפוליסה.

ביטוח ריסק בביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח זה הוא הנפוץ ביותר בשוק, משום שאובדן כושר עבודה מהווה מרכיב עיקרי בפוליסה. ביטוח זה נועד להעניק למבוטח ולמשפחתו פיצוי כספי בהתאם לתנאי הפוליסה במקרה שהמבוטח מאבד עבודתו עקב מחלה, תאונה וכו'.

שילוב מרכיב חיסכון בביטוח ריסק

בפוליסות ביטוח ריסק ניתן לשלב מרכיבי חסכון, הנחשב לתוספת נפוצה מאוד. תוספת החיסכון תאפשר למבוטח לקבל פיצוי כספי במקרה של תביעת פוליסה, בין אם מדובר על ביטוח ריסק רגיל, ריסק בגילוי מחלות קשות וביטוח ריסק אובדן כושר עבודה. בנוסף לכך, המבוטח או המוטבים יקבלו את כספי החיסכון בגיל פרישה בתשלומים חודשיים. לרוב, את מרכיב החיסכון קובעים כסכום זהה למרכיב הריסק.

מעוניינים לשמוע יותר על ביטוחי ריסק? אנו בטראסטי מחברים אתכם לכל סוכני הביטוח, כדי שתיהנו מביטוח ריסק מותאם אישית. לפרטים נוספים >>>

האם המאמר עזר לך?
2עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.