trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2489 0

איך למחזר משכנתא ולחסוך המון כסף

מה זה מיחזור משכנתא? כנסו וקראו על התהליך, המלצות מה לבדוק לפני מיחזור, כמה הוא עולה ואיך למחזר משכנתא.

אודי גרשון
מאת: אודי גרשון כתב המערכת

פורסם: 15.03.2019 01:26
מיחזור משכנתא, על מה כל המהומה?

מיחזור משכנתא הוא אחד הנושאים המדוברים והחמים בשנים האחרונות. יוקר המחייה בישראל מאלץ אותנו לחשב מסלול מחדש ולראות היכן נוכל לחסוך. כשמדובר על חיסכון במשכנתא, אנו ישר נעמדים על הרגליים, הרי המשכנתא היא ההוצאה היקרה ביותר שלנו מכל ההוצאות השוטפות.

בואו נדבר קצת בנתונים

על פי הנתונים, בשנת 2017 נלקחו משכנתאות בשווי של 53 מיליארד שקלים שנתי, כאשר הממוצע עומד על 661 אלף שקלים למשכנתא. ככל שעובר הזמן, יותר ויותר זוגות לוקחים משכנתאות, ניתן להאשים את תכניות המחיר למשתכן, את הריבית הנמוכה ואולי גם את הביקוש לדירות. אותם נוטלי משכנתאות חושבים שכאן תמה עבודתם בעניין המשכנתא, אך לא כך הדבר, אלא יש לעקוב אחר המשכנתא ולדעת שפעמים רבות כדאי למחזר אותה, כלומר להחזיר את המשכנתא הנוכחית ולקחת משכנתא חדשה במקומה בתנאים טובים יותר.

מתי כדאי למחזר משכנתא?

מהלך מיחזור המשכנתא עשוי להיות כדאי מאוד במקרים רבים, כיוון שנוטלי משכנתאות יוכלו לשפר את תנאי המשכנתא ולחסוך בין 40-150 אלף שקלים, כמו גם להקטין את סכום ההחזר החודשי. ישנם שלושה תנאים שעשויים לקבוע האם כדאי לכם למחזר את המשכנתא, בואו נראה מהם; 1. הריבית על ההלוואה שלכם גבוהה ביחס לריבית הקיימת בשוק המשכנתאות. חשוב לציין ששוק המשכנתאות דינאמי, ולכן חשוב לעקוב אחרי הריביות שאנו משלמים. 2. סכום ההלוואה גבוהה ומשמעותי, כלומר לא מדובר בסכום קטן (לפחות מעל 300 אלף שקלים). 3. הזמן הנותר לסיום ההלוואה הוא ארוך, לפחות מעל 3 שנים.

במידה ושלושת התנאים הללו מתקיימים, שווה לבחון אפשרות למיחזור המשכנתא. בואו נראה כיצד עובד התהליך מכאן;

פנייה לבנק לקבלת פרטים

השלב הראשון במיחזור משכנתא הוא פנייה לבנק. הבנק יספק למענכם את כל המידע הרצוי בתוך כמה ימים, וכמובן לא יישאר אדיש, אלא יציע לכם הצעה אחרת, כלומר מסלולי משכנתא טובים יותר ממסלול הקיים. מובן שאין כל צורך 'לקפוץ' על המציאה, אלא לבצע סקר שוק בין כמה בנקים.

ביצוע סקר שוק

חשוב מאוד לבצע סקר שוק בין כלל הבנקים למשכנתאות, לבחון היטב את התנאים ולהשוות תפוח לתפוח. בתהליך סקר השוק מומלץ לחשב את הריבית על פי תקופת הזמן שנותרה להלוואה. כדאי לקחת בחשבון גם את עמלת הפירעון, עליה נפרט מיד.

הדילמה – עמלת הפירעון

בתהליך מיחזור משכנתא, רבים יתקלו בדילמה מסוימת והיא - עמלת פירעון מוקדם. כיום כמעט בכל מסלולי המשכנתא, הבנק גובה עמלת פירעון מוקדם שנועד 'לפצות' את הבנק על ההפסד שנגרם לו על הפסדי הריביות עקב פירעון המשכנתא מצדכם. ככל שנותר זמן קצר יותר לפירעון המשכנתא, כך 'הקנס' שגובה הבנק יהיה נמוך, משום שההפסד שלו יהיה קטן יותר. חשוב להבין שיש גם פרמטר נוסף בעניין גובה הקנס והוא הותק של המשכנתא, ככל שהוותק יהיה גבוה יותר, כך תקבלו הנחה משמעותית יותר על הפירעון. בשלב זה, עליכם לבצע בדיקת כדאיות ולבחון בכמה מסתכמת עמלת הפירעון המוקדם, והאם הסכום קטן מהתועלת של המשכנתא החדשה. כך למשל אם התוכנית החדשה עשויה לחסוך לכם 50,000 שקלים ומנגד עמלת הפירעון היא 15,000 שקלים, הפירעון כדאי, משום שישנו רווח גדול. את חישוב הפירעון הבנק מבצע באופן עצמאי בהתאם להנחיות בנק ישראל, אך כדאי לבדוק כיצד נעשה החישוב והאם יש מקום להנחה. מעוניינים לבדוק כדאיות למיחזור משכנתא? השאירו פרטים והסוכנים של טראסטי יחזרו אליכם עם הצעה למיחזור המשכנתא >>>

האם המאמר עזר לך?
1עזר מאוד
1די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.