trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

1932 1

קופה בקדמת הבמה: הכירו את קופת הגמל החדשה להשקעה

קופת גמל החדשה היא תכנית חיסכון מופלא ביוזמת משרד האוצר.

יואב תימור
מאת: יואב תימור תימור ביטוח בע"מ

פורסם: 27.02.2019 12:15

קופה בקדמת הבמה: הכירו את קופת הגמל החדשה להשקעה

קופת גמל החדשה היא תכנית חיסכון מופלאה ביוזמת משרד האוצר המהווה בשורה מרעננת עבור משקיעים ואנשים המעוניינים לחסוך לירה לבנה ליום שחור. היא גמישה במיוחד, דמי הניהול בה נמוכים, היא מכילה מסלולים אטרקטיביים ברמות סיכון שונות, מגוונת ומאפשרת משיכת כספים בכל עת ללא כנסות. ואם זה לא מספיק, הרווחים בה פטורים ממס בעת משיכה לאחר גיל 60. פשוט לקרוא ולא להאמין.

בחודש מאי 2016 נפתח צוהר לעולם חדש. קופת הגמל החדשה התקדמה בצעדי ענק לקדמת הבמה ולנו נותר רק ליהנות ממנה. בשנת 2008 נחקק חוק האומר כי לא ניתן להוזיל את הכספים הנחסכים בקופה, אלא רק לקבלם בגיל הפרישה. חוק זה למעשה הפך את הקופה ללא רלוונטית עבור אנשים רבים אשר נמנעו משימוש בקופות הגמל – ובצדק. אולם, כיום הדבר שונה לחלוטין משום שהקופה החדשה מאפשרת חיסכון של עד 70,000 ש"ח, וגם להשאיר אותה נזילה למשיכה בכל זמן רצוי.

בואו נדבר על יתרונות המס של הקופה החדשה

לקופת הגמל החדשה יש כמה יתרונות מס מובהקים; היתרון הראשון הוא – פטור על מס בעת משיכת כספים. מדובר ביתרון עצום אשר דוחף אנשים רבים להפקיד כספים בקופות גמל. רק לסבר את האוזן, מדובר בחיסכון לטווח הארוך במיוחד. לדוגמה, אם תחליטו בגיל 60 למשוך את הכספים שיצטברו תשלמו מס מופחת של 15% נומינלי, שכן במשיכה מוקדמת תשלמו מס רגיל על רווחי הון שעומד כיום על 25% מס.

היתרון השני הוא – פטור ממס רווח ההון, שהרי מדובר על חיסכון פנסיוני נהדר. את החיסכון הנצבר בקופת הגמל המיועדים להשקעה, תוכלו למשוך בהגיעכם לגיל הפרישה ולקבלם כקצבה וכך ליהנות ממס רווח מלא.

גם את ניוד קופת הגמל ניתן לבצע ללא תשלום מס. יוצא מכך שכל התכניות האחרונות נותרות מאחור כדוגמת– קרנות נאמנות ופוליסת חיסכון ששם הדברים שונים. במידה והחלטתם להעביר את קופת הגמל החדשה לחברה אחרת, לא תהיה תוספת מס כפי שנהוג בפוליסת חיסכון. העברת פוליסת חיסכון לחברה אחרת היא אירוע מס, משום שיש להוציא את הכספים ולהעבירם לחברה אחרת.

מגוון אופציות להשקעה, נותר לכם רק לבחור

קופת הגמל החדשה מאפשרת לכם לבחור בין מגוון אפיקי השקעה הקיימים, כאשר האפשרות היא לבחור אפיק המותאם עבורכם באופן אישי. ישנם מסלולים סולידיים או תמהילים נועזים יותר, כך שנותר לכם רק לבחור. מובן שככל שתחשפו לנכסים נועזים יותר כך הסיכון יהיו על הפרק, אבל הרווחים יהיו בהתאם. בכל מקרה, הנטייה בקופות גמל לבחור בתחילת הדרך במסלולים נועזים, ועם השנים לעבור למסלולים סולידיים יותר, דבר המאפשר תשואה גבוהה יותר עם פחות סיכון לטווח הארוך.

ההבדל בין המסלולים המרכזיים המוצעים

מסלולים סולידיים – רגועים יותר ופחות תזזיתיים, הם יכולים להיות אפיקים שיקליים צמודים למדד וכד'. היתרון בהם הוא השקט הנפשי למשקיעים, אך החיסרון הוא הרווחיות הנמוכה לאורך זמן.

מסלולים נועזים – הם מן הסתם יהיו יותר תזזיתיים התמהיל בהם יהיה נועז ולרוב מכיל מט"ח ומניות. היתרון הוא שדרך מסלולים אלה ניתן להגיע לרווחים גבוהים יותר, אך החיסרון הוא הסיכון שיכול לחשוף הפסדים בשל תנודתיות המסלול.

 

 


האם המאמר עזר לך?
1עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.