trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2018 0

להוזיל את ביטוח הרכב בכמה צעדים פשוטים

מה חשוב לדעת כדי לפני שמחדשים ביטוח רכב

אביב פרידמן
מאת: אביב פרידמן כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 18.02.2019 10:21

להוזיל את ביטוח הרכב בכמה צעדים פשוטים

את פוליסת ביטוח הרכב אנו פוגשים פעם בשנה, כמובן בעת חידוש הפוליסה, או כאשר התחדשנו ברכב חדש. הפעם בשנה הזו הופכת למשימה בפני עצמה אצל רבים: חלקם יתקשרו לסוכן הביטוח האהוב והמוכר ופשוט יחדשו את הפוליסה תוך כמה דקות, חלקם יבררו בעוד חברה שתיים וחלקם יצאו לסבב שופינג של ממש. מי יזכה בסוף למחיר הטוב ביותר? אלה שיצאו לשופינג כמובן.

התרבות הישראלית שומרת עלינו היטב שלא נצא פראיירים. אף אדם לא רוצה לרכוש דבר מה ולגלות שהשכן המתגורר דלת מולו רכש את אותו המוצר בשקל פחות. כן, כאלה אנחנו, ישראלים טיפוסיים שלא מוכנים, ובצדק, לצאת פראיירים. כשהדבר מגיע לביטוח הרכב, הדבר קריטי יותר, הרי כיום ניתן לקבל בלחיצת כפתור הצעות ואפילו לבצע השוואות מחיר בין כמה סוכנים או חברות ביטוח.

לכן, על מנת להוזיל את עלות הביטוח יש להבין מה משפיע עליו. מנינו כמה פרמטרים המשפיעים על העלות, וכמובן כמה טיפים לחיסכון:

סוג הרכב – יש הבדל מהותי בין ביטוח לרכב פרטי לבין רכב מסחרי, ג'יפ, מונית וכו'. בקטגוריה של פרטי הרכב בודקת חברת הביטוח גם אם מדובר על בעלות פרטית, או רכב משני. במידה ומדובר ברכב משני בבית, כלומר שהרכב הראשי נמצא בשימוש רב יותר, תוכלו לקבל הנחה בפוליסה, ולכן כדאי לבחון את פרמטר זה.

פרטי הנהג – חברות ביטוח לוקחות בחשבון בתמחור הפוליסה את רמת הסיכון הקיימת מצידן, ובעצם ניתן לומר שפוליסות מתומחרות על פי סטטיסטיקות. גיל הנהג וותק נהיגה מסייעים לחברת הביטוח לשקלל את הסיכון, כמו גם מספר הנהגים הצפויים לנהוג, עבר ביטוחי, פסילות רישיון וכו'. ככלל, הפרמטרים הללו משפיעים על עלות הפוליסה.

מאפייני הרכב – פרמטר זה בוחן את נתוני הרכב הקיים כדוגמת סוג דלק (בנזין או דיזל), נפח מנוע, מערכת ABS או ESP, מספר כריות אוויר ועוד. חשוב לציין כי עלות הרכב לא תמיד רלוונטית, הרי לעיתים מחירי הביטוח יכולים להיות זהים על רכב ששוויו 100,000 ש"ח לבין רכב ששוויו 50,000 ₪. ההבדל כמובן נעוץ במאפייני הרכב, סטטיסטיקות גניבה, עלות חלקי חילוף וכו'.

לא מחדשים ביטוח לפני שמבצעים השוואת מחירים

עד 50% הנחה, לא נסעת לא שילמת, שוק ביטוחי הרכב בישראל מציע לנו המון הצעות במחרים שונים. כולנו יודעים שחידוש פוליסה בחברת ביטוח קיימת לעיתים תהיה יקרה יותר מהשנה החולפת, ועוד יותר מזה, ייתכן והיא תהיה יקרה יותר מפוליסה חדשה. למה? כי חברות הביטוח לעיתים מנצלות את תמימות הלקוחות הנאמנים, ועבור החדשים מציעות מחירי הצטרפות אטרקטיביים יותר. בקיצור, אל תתעצלו ואל תסמכו על חברת הביטוח, אלא בצעו השוואות מחירים לביטוח רכב בצורה חכמה ואובייקטיבית.

כיום ישנם אתרים בישראל שמשווקים את עצמם כאתרי השוואות ביטוח, אך למעשה מאחורי האתר נמצאת סוכנות ביטוח דיגטלית שרוצה למכור לכם את הביטוח שהיא משווקת תחת מסווה של השוואת מחירים.

טראסטי הינו האתר היחיד בישראל שמשווה בין הצעות ביטוח של עשרות סוכני ביטוח שעובדים עם חברות הביטוח השונות ואינו סוכנות ביטוח או מוחזק בבעלות חברת ביטוח.

בעת ביצוע השוואות המחירים, כמובן שיש להשוות תפוח לתפוח ולוודא כי תנאי הפוליסה טובים וזהים. שימו לב לגובה ההשתתפות העצמית במוסכי הסדר ומוסכים פרטיים, סכום להגנה משפטית, רכבים חלופיים בכל מקרה, שמשות וגרירה ובכלל כל מה שחשוב לכם

 

בהצלחה!


האם המאמר עזר לך?
2עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.