trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2126 0

ביטוח נסיעות – לא נוסעים בלעדיו לחו"ל

עונת הנסיעות כבר בפתח, ולחו"ל לא נוסעים ללא ביטוח נסיעות

אודי גרשון
מאת: אודי גרשון גרשון ביטוחים בע"מ

פורסם: 08.01.2019 12:16

ביטוח נסיעות – לא נוסעים בלעדיו לחו"ל

עונת הנסיעות כבר בפתח, ולחו"ל לא נוסעים ללא ביטוח נסיעות. האם הביטוח שמציעה קופת החולים או חברת כרטיסי האשראי מספיק לכם? האם יש טעם לשדרג? מהן האפשרויות שאתם צריכים לשים אליהן לב היטב לפני שאתם רוכשים פוליסת ביטוח נסיעות, ואיך מסייעת לכם בכך פלטפורמת השוואות הביטוח של טראסטי? בשורות הבאות נענה על כל השאלות כדי שתוכלו להיות בטוחים גם בחו"ל.

 

למה חשוב לקנות ביטוח נסיעות?

כאשר אתם יוצאים את שערי מדינת ישראל, אתם עומדים לגמרי ברשות עצמכם. מחוץ לגבולות ישראל לא חל עליכם אף ביטוח, ציבורי או פרטי, שמגן עליכם בזמן שהותכם בארץ. אם מוסיפים לכך את העובדה שנסיעה לארץ זרה נושאת בחובה רמת סיכון גבוהה יותר מהרגיל, עבורכם ועבור רכושכם, ביטוח נסיעות הוא מקור הבטחון היחיד שילווה אתכם בכל מקום בחו"ל, ויעניק לכם מענה לכל אירוע ביטוחי שיתרחש, אם יתרחש, החל מאובדן המזוודה ועד אשפוז בבית חולים – בלעדיו, אתם לגמרי לבד.

 

מתי נכון לקנות את הפוליסה עצמה?

את ביטוח הנסיעות שלכם אתם רוצים לקנות כבר ביום בו אתם רוכשים את כרטיסי הטיסה, במיוחד אם קיים סיכון ספציפי לביטולה, אבל גם אם לא. במקרה של ביטול נסיעה, יהיה עליכם לפצות את חברת הנסיעות בסכום קבוע מראש, ואם תקפידו לקנות את ביטוח הנסיעות לפני הביטול, תוכלו ליהנות מפיצוי מטעם חברת הביטוח. פיצוי זה חל בדרך כלל על ביטולים של עד 60 יום לפני הנסיעה בגין מילואים, פטירה, אשפוז ובנסיבות נוספות המפורטות במלואן בפוליסה.

 

דרך קופת החולים, חברת האשראי או חברת ביטוח?

כיום, מציעות חברות כרטיסי אשראי רבות ביטוח נסיעות אוטומטי למחזיקי כרטיסים מסוימים, אם כי לרוב מדובר בביטוחים בסיסיים מאוד. ביטוח נסיעות תוכלו לרכוש גם דרך קופת החולים בה אתם חברים, ומדובר בביטוח כמו כל ביטוח שתוכלו לרכוש בכל חברת ביטוח, שכן גם קופת החולים שלכם מבטחת אתכם דרך חברות הביטוח עצמן. על כן, השאלה היא לא דרך מי לבטח, אלא איזו פוליסה לרכוש ובאיזה מחיר.

 

מהם הכיסויים שיש לכלול בפוליסת ביטוח נסיעות?

כאמור, ביטוח נסיעות הוא ביטוח מקיף מאוד, שיכול לכלול מגוון רחב של אירועי ביטוח, ולכן יש לוודא שאתם רוכשים פוליסה שמתאימה לצרכים הספציפיים שלכם.

מצב רפואי

הפוליסות הסטנדרטיות אינן כוללות כיסוי למצב רפואי קודם, החמרה במצב רפואי ומחלות כרוניות. בהתאם לכך, אם אתם סובלים ממצב רפואי קודם כלשהו, ובכלל זה גם הריון, חשוב לרכוש פוליסה מיוחדת הכוללת כיסוי של החמרה במצב הרפואי.

ספורט אתגרי וספורט בכלל

אם אתם צפויים לערוך במסעכם לחו"ל, פעילות ספורט או ספורט אתגרי כדוגמת סקי, רכיבה על אופניים, טיפוס, צלילה וכדומה, חשוב לוודא שסוג הספורט הספציפי נכלל בכיסויי הפוליסה. כמו כן, אם אתם צפויים למשל לערוך נסיעות אופניים, שימו לב שרכיבת שטח דורשת כיסוי ייעודי בעוד רכיבה תיירותית כלולה בדרך כלל בפוליסה הבסיסית – לניואנסים קטנים יש חשיבות גדולה.

טיפולים רפואיים וחילוץ

ביחס לטיפולים רפואיים, יש להתאים את הפוליסה לסוג הטיול שאתם עורכים. אם אתם יוצאים לטיול טראקים, כדאי לכלול כיסוי של חילוץ בשטח, בעוד שנסיעה לפריז או לונדון מצריכה כיסוי לטיפולים רפואיים כדוגמת אשפוז, ביקור רופא וכן הלאה.

ביטוח חפצים יקרי ערך

בביטוח הנסיעות תוכלו לכלול ביטוח גם עבור מחשבים ניידים, טלפונים סלולריים, מצלמות יקרות, מזוודה וכדומה. אם תרצו לבטח גם תכשיטים יקרי ערך וחפצים יקרים אחרים, כדאי לבחון את העניין באופן ספציפי ולעגן אותו בפוליסה.

 

אז איך רוכשים את הפוליסה בפועל?

בפלטפורמת השוואת הביטוח של טראסטי, תוכלו לקבל שורה של הצעות מחיר ולעיין בכל פוליסה בנפרד. בבחירת הפוליסה המועדפת עליכם כדאי לשים לב לדברים הבאים:

וודאו שהצרכים הביטוחיים ההכרחיים מכוסים בפוליסה, בהתאם למצבכם הבריאותי ובהתאם לסיכונים שתהיו חשופים אליהם ביעד הנסיעה ובמסגרת הפעילות המתוכננת בו

בדקו שסכום תקרת הכיסוי הוא סביר, לא גבוה מדי ולא נמוך מדי – תמיד כדאי להיות בצד הבטוח

וודאו כיסויים אפשריים נוספים לציוד ורכוש

תמיד כדאי לכלול כיסוי למקרים של ביטול נסיעה או קיצור נסיעה. מרבית הפוליסות כוללות כיסויים אלה, אך כדאי לבדוק מהן נסיבות הביטול/ קיצור המוכרות על ידי הביטוח, ולבצע התאמות כנדרש

 

הפעלת הביטוח – חשוב מאוד

לפני שאתם נוסעים, בדקו היטב כיצד תוכלו להפעיל את הביטוח. הצטיידו במספרי טלפון, כתובות מייל והוראות מדויקות שבאמצעותן תוכלו להפעיל את הביטוח מבית המלון בפריז או מהטראק המפרך בהודו. את מספר מוקד החירום ואת מספר הפוליסה שלכם, שמרו צמודים אליכם בכל עת.

 

 


האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
1די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.