trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2380 0

תיקון 190 מה כדאי לדעת עליו?

חשוב לדעת על השילוב בין כל ההטבות שאנחנו מקבלים מהממשלה לקראת הפנסיה שלנו ולנצל אותן.

לירון סבאג
מאת: לירון סבאג לירון ביטוחים בע"מ

פורסם: 27.02.2019 12:22

תיקון 190 מה כדאי לדעת עליו?

שנים רבות האזרחים הישראלים חיים בתחושה שהמדינה לא מעניקה להם שום דבר בתמורה למסים שהם משלמים והנה, בשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר על מגמה של הטבות שמגיעות לנו שאיננו מנצלים לטובתנו. חשוב לדעת על השילוב בין כל ההטבות שאנחנו מקבלים מהממשלה לקראת הפנסיה שלנו ולנצל אותן. אחת ההטבות הנהדרות האלה היא תיקון 190, תיקון לפקודת מס ההכנסה שחשוב לכל אחד להכיר ולדעת עליו.

רצוי להבין כי למרות שאנחנו עושים בדרך כלל עיקוף גדול מסביב לנושא מס ההכנסה הוא די לטובתנו ואפילו מציע לנו לפעמים הטבות מעולות בדמות החזרים והנחות בתשלום המס כך שאפשר להוריד את תשלומי המס שלנו בצורה דרסטית או לקבל הטבות.

הכנות לפנסיה מחייבות חישוב ותכנון

לכאן נכנס גם תיקון 190 שמעניק לנו את ההטבות שרק מי שהחליט ללמוד על הכסף שלו יוכל להעריך אותן במלואן, וכדאי שמעכשיו גם אתם תהיו חלק מהאנשים שיודעים יותר. זה משתלם לכם בכספים האלה שתחסכו ותקבלו. אלא אם כן אתם נחשבים טייקונים או לאמידים מאוד, כל שקל קובע אצלכם לקראת הפנסיה. אנחנו שומעים יותר מדי על בעיות בקרנות הפנסיה ובביטוח לאומי ועל כך שאנשים אינם חוסכים מספיק לפנסיה ולא יודעים שצפויה להם תקופה קשה ולכן זה הזמן ללמוד יותר על הכסף שלכם וכיצד להגדיל אותו.

מהו תיקון 190?

יש כמה מכשירים פיננסיים שפוטרים אותנו מתשלום מס הכנסה כשאנחנו פודים את הכספים שמגיעים לנו מהם, חלקם קשורים לפנסיה וחלקם לחיסכון, כמו קרנות השתלמות. מס הכנסה משולם על כל הכנסה שלנו ותיקון 190 מעניק למי שמתקרב לגיל 60 או עבר אותו וצבר יותר מ-300 אלף שקלים הטבת מס הכנסה מופחת, נזילות של קרן הפנסיה ללא הגבלות בצורת המשיכה ובזכויות ההורשה של קופת הגמל שלנו.

התיקון מעודד אם כך חיסכון אצל מי שנמנע מכך בגלל החשש מתשלום מס הכנסה, כך שתוכלו לפתוח קופת גמל להשקעה בשוק ההון, מוצר חדש שהופך להיות פופולרי ורווחי מאוד. אם פעם הייתה הגבלה למי להוריש את הקופה, מתי למשוך ממנה כספים וכמה מס הכנסה לשלם עליה, המדינה רוצה לדרבן אותנו לחסוך בה בכל זאת ולכן שינתה את הכללים האלה מן היסוד.

מה נקבל מתיקון 190?

מיסוי מופחת הוא הדבר הראשון שיש לדעת על התיקון. מס רווחי הון הוא אחד המסים הכי מרתיעים משקיעים בשוק ההון וחבל, משום ששם אפשר להגדיל את הרווחים והחיסכון. אם המס עומד על 25% על הרווחים שלנו בהשקעות, הרי שכעת מכל רווח מדיבידנד, ריבית מאג"ח או מכירת מניה לא ייגבה מס רווחי הון כלל. ייגבה רק מס של 15% מהרווח הנומינלי ורק אם יתבצע פדיון מלא או משיכה. כלומר, כל הרווחים ימשיכו להישאר בתיק ולצבור ריבית. זה אומר שתיקי ההשקעות שלכם ייהנו מסכומים משמעותיים.

בנוגע לזכויות הורשה, היורשים יוכלו להמשיך להחזיק בקופת הגמל תוך שמירה על תנאיה עד גיל 75 של הנפטר, אם נפטר לפני כן, וגם הם יוכלו ליהנות אותו שיעור מס מופחת או פטור מלא אם יחליטו לקבל מהקופה קצבה. זה החידוש הנפלא שיעודד גם חוסכים מבוגרים ליהנות מהכספים שחסכו וגם יעודד צעירים להגיע ליעד זה כדי ליהנות ממנו בעצמם.

 

 


האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.